رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان:

پیشرفت چشمگیر انقلاب اسلامی دربسیاری از شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی

شهرام طهماسبی گفت:پیش از انقلاب در استان ۴۰۰ انشعاب برق روستایی وجود داشت و در حال حاضر ۱۰۴ هزار انشعاب برق روستایی وجود دارد و مشترکین برق استان از ۳۵هزار به ۴۳۱ هزار انشعاب ارتقا یافته است.
کد خبر: ۹۱۰۶۵۹۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان در نشت خبری با اصحاب رسانه از پیشرفت چشمگیر انقلاب اسلامی دربسیاری از شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی اشاره کرد و گفت:جمعیت مبنای شاخص ها در زمینه مختلف است.

وی جمعیت فعلی زنجان را یک میلیون و 55 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت:نرخ باسوادی استان از 30 درصد به 85 درصد رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با اعلام اینکه بعداز 22 بهمن امسال وارد پنجمین دهه انقلاب می‌شویم، تصریح کرد: در دهه پنجم باید سیستم‌ها جایگزین تصمیمات فردی شود و باید وضعیت قوانین کشور بهبود یابد.

طهماسبی با بیان اینکه باید قبول کنیم در 40 سال گذشته شرایط بد و سختی داشته ایم ،خاطر نشان کرد:فساد، ناکارآمدی و نبود قوانین درست در خیلی از بخش‌های اقتصادی در کشور وجود دارد

وی با اشاره به اینکه برای توسعه‌ باید معیارها و شاخص‌های بسیاری مورد توجه قرار گیرد ،عنوان کرد: مسئولیت به احزاب، ترمیم و بهبود سرمایه اجتماعی، بازنگری اساسی قوانین و مقررات و توجه جدی و عملیاتی به اصول علم اقتصاد از شاخص‌های توسعه‌یافتگی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان از افزایش تعداد کتابخانه‌ها که از سه باب به ۹۲ باب پس از انقلاب اسلامی رسیده است، تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز تعداد خانه‌های بهداشت استان از ۱۷ واحد به ۴۵۷ واحد رسیده است.

طهماسبی تصریح کرد:دهه نخست انقلاب کشور درگیر جنگ تحمیلی و مسائل مرتبط با آن بود و در دهه دوم انقلاب کشور در مرحله سازندگی قرار گرفت و دهه سوم انقلاب دهه ثبات سیاسی و فرهنگی کشور و در دهه چهارم نیز رویکردهای اقتصادی و اجتماعی نام گرفته است.

وی ایران را جزو ۳۰ کشور در دنیا با داشتن اقتصاد مبتنی بر کارآیی عنوان کرد و خاطرنشان کرد:در چهل سال گذشته به قدری خوب عمل کردیم که به گفته کارشناسان اقتصادی دنیا کشور ایران از رتبه یک کشورهای توسعه یافته به سطح دو ارتقا یافته است و ما می‌توانیم در آینده به رتبه سطح سه ارتقا بیابیم.

ارسال نظرات