خبرهای داغ:
یادداشت؛

40 سالگی انقلاب؛ نقطه رسیدن به نشاط، صلابت و حرکت

بی شک رسیدن انقلاب اسلامی به مرز 40 سالگی مرز پیری و خستگی نیست، بلکه نقطه رسیدن به پختگی و نشاط، صلابت و حرکت است.
کد خبر: ۹۱۰۴۴۹۴
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در آموزه های اسلامی که برگرفته از حکمت لایزال الهی است عدد 40 نشان از آغاز حرکت و جهش آشکار و علنی به سمت آرمان هایی است که انقلاب برای آن شکل گرفته است. 

در صدر اسلام هم بعد از 13 سال مبارزه مخفی و محدود پیامبر اکرم(ص)در مکه، شروع چهل سالگی حضرت محمد(ص) جانشین خدا بر روی زمین برای از بین بردن بتهای زمانه و تشکیل حکومت اسلامی رسالتش علنی و حرکت اسلام به سوی شکل گیری نظام سیاسی دارای حرف و محتوا در دنیا اغاز شد.

دوران پر فراز و نشیب حکومت های اسلامی در طول 1400 سال، اینک در نظام جمهوری اسلامی ایران متبلور شده است.نظامی که بر اساس فقه اسلامی و مردم سالاری دینی شکل گرفته و گویای شکل پیشرفته ای از نظام سیاسی اسلامی است که سکاندارش فقیه مجتهد مدیر و مدبر و آگاه به زمان می باشد.

   انقلاب اسلامی ایران بر خلاف دیگر انقلاب های دنیا از جمله انقلاب فرانسه، انقلاب روسیه، انقلاب آمریکا و انقلاب چین که غالبا یا اقتصادی بودند یا اجتماعی و یا صنعتی و در تقسیم بندی انقلاب ها در زمره انقلاب های با دیدگاههای موضوعی در یک زمینه مشخص قابل تحلیل هستند و جنبه مادی دارند. هر چند در نوع خود تأثیر قابل توجهی بر محیط پیرامونی خود داشتند اما منشأ اومانیستی آن ها محدودیت مبنایی بود که آنها را در بر می گرفت.

   به زعم اغلب کارشناسان و تحلیلگران سیاسی معاصر انقلاب اسلامی یک انقلاب ایدئولوژیک اسلامی با قابلیت نظام سازی بود که توانسته است با آموزه های اسلامی البته از نوع شیعی و ولایی یک حکومتی تشکیل بدهد که همه اضلاع آن به خداوند متعال متصل می شود و سرشاخه های حرکتی انقلاب از جمله استقلال آزادی جمهوری اسلامی، ضد استبدادی، ضد استعماری،آزادیخواهی، حمایت از مستضعفان و محرومان عالم و... همگی از قرآن سرچشمه می گیرند.

   بر خلاف سایر انقلاب های دنیا که منشأ اومانیستی دارند انقلاب اسلامی منشأ الهی دارد و رهبری و مردم متصل به الله هستند پس هر انقلابی که منبع الهی دارد خاموش شدنی نیست این سنت الهی و وعده الهی است مردمی که برای برپایی شعاعی الهی قیام کرده اند و متحمل مشقت و زحمات فراوانی شده اند و در یک کلام به یاری دین خداوند شتافته اند و مصداق آیه شریفه"ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم"شده اند ذره ای از حرکت باز نخواهند ایستاد.

   طبیعی است که هر هرکتی و هر قیامی و انقلابی که می خواهد ریشه های استبداد و استکبار را بخشکاند با مخالفتهایی روبرو شود،دشمنانی پیدا بشوند دولتهایی بیایند و با آن مخالفت نمایند چون تمام منافع مادی و دنیوی انان را به خطر انداخته است.مبارزه با ظالمین و ستمگران از گذشته بوده و تا قیامت ادامه خواهد داشت و این پرچم مبارزه الان در دستان ملت مقاوم ایران و تمام ملتهای آزادیخواه است که از انقلاب اسلامی ایران الگوبرداری کرده اند.

   پیشرفت های همه جانبه ایران اسلامی در عرصه های مختلف سیاسی، علمی در علوم پیشرفته، در عرصه های نظامی و منطقه ای در عرصه ای خدمات رسانی و آبادانی کشور خود گویای قابلیت نظام در رسیدن به قله های پیشرفت و تعالی است و قدر مسلم است که آمریکای جهانخوار و ایادی اش تلاش خواهند کردبا انواع توطئه ها انقلاب را از حرکت شتابان پیشرفت بازدارند و یا از مسیرش منحرف نمایند و نگذارند انقلاب اسلامی الگو شود برای سایر ملت ها و کشورها.ملت بصیر و بیدار ایران در آستانه برپایی جشن 40 سالگی و آغاز حرکت پرشتاب به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی هستند.                                          

علی مسعودی

ارسال نظرات
پر بیننده ها