یادآوری حماسه 6 بهمن آمل 60 در مدارس شهرستان

زنگ این مراسم به صورت نمادین در دبیرستان شهید "سقا علیزاده " از شهدای حماسه ششم بهمن آمل به یاد 41 شهید حماسه ششم بهمن سال 60 در بیش از 4 هزار مدرسه مازندران به صدا درآمد.
کد خبر: ۹۱۰۳۷۶۹
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، زنگ این مراسم به صورت نمادین در دبیرستان شهید "سقا علیزاده " از شهدای حماسه ششم بهمن آمل به یاد 41 شهید حماسه ششم بهمن سال 60 در بیش از 4 هزار مدرسه مازندران به صدا درآمد.

امام جمعه آمل در این مراسم با تجلیل از مقام شامخ 41 شهید روز ششم بهمن سال 60 این شهرستان گفت: این حماسه که با جانفشانی های مردم درحفظ انقلاب ورهبری بوده است تا همیشه تاریخ ماندگار خواهد ماند.

حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی افزود:حماسه ششم بهمن آمل ، همانند دیگرحماسه آفرینی های مردم هوشیارما، نشان از شعور آگاهی وحضوردرصحنه های حساس انقلاب است که شکوه وعزت وآبادانی را برای مردم وکشور به ارمغان می آورد.

وی اضافه کرد: حماسه ششم بهمن سال 60 مردم آمل یک رخداداد مهم تاریخی و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی باقی می ماند و سرمایه ای بزرگ برای همه ما است.

امام جمعه آمل گفت: امروز خاطره ششم بهمن سال 60 آمل را در حالی گرامی می داریم که گام های بلندمان درعرصه توسعه مدیون انسانهای وارسته ای است که خاطره حضورشکوهمندشان چراغی فرا روی آینده ای روشن است.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: حماسه بزرگ و تاریخی مردم آمل آنقدر عظمت داشت که حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی در وصیت نامه سیاسی و الهی شان از این حماسه یاد کردند .

وی اضافه کرد: امروز اقتدار و عزت ایران اسلامی در سایه خون شهدا و فداکاری و ایثار مردم است و مردم آمل با ایمان و بصیرت و با فداکاری و ایثار نقشه شوم دشمنان را که قصد تصرف و اشغال این شهر را داشتند نقش بر آب کردند و پاسخ دندان شکنی به دشمنان دادند .

مدیر آموزش وپروش شهرستان آمل هم گفت : انتقال درست و هوشمندانه حماسه مردمی ششم بهمن به نسل نوجوان وجوان این شهرستان ونیز کل کشور یک تکلیف مهم بردوش همگان است.

عباس مرزبند افزود: امام راحل ورهبر معظم انقلاب به دفعات در وصف حماسه وایثاگری مردم شهرستان آمل در دفاع از انقلاب اسلامی سخنرانی های ارزشمندی داشتند و این از اهمیت حماسه مردمی ششم بهمن آمل است.

در سحرگاه ششم بهمن سال 1360 گروهی از منافقان کوردل از جنگل های آمل به این شهر حمله کردند که مردم این شهرستان با ایستادگی در مقابل آنان در چند ساعت این توطئه شوم را ناکام کردند.

در این حماسه جاویدان درمجموع 41 شهید و 120 مجروح تقدیم ارزشهای مقدس انقلاب اسلامی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها