با حضورمهندسین ناظر استان تهران ؛

وضعیت کیفی و شاخص های مسکن در باقرشهر ارزیابی شد

خبرگزاری بسیج: هیئت مدیره مهندسین ناظر استان تهران در راستای بازدیدهای دوره ای خود به باقرشهر آمدند و در نشست صمیمی با شهردار و رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی این شهر، وضعیت کیفی و شاخص های مساکن شهر را مورد ارزیابی قرار دادند.
کد خبر: ۹۱۰۱۶۵۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶

در این دیدار خانم رادمهر با تاکید بر ضرورت رعایت شاخص های ایمنی در ساخت و سازها نقش مهندسین ناظر ومهندسینی که نقشه اجرا را تایید می کنند ،بسیار حائز اهمیت دانست و گفت : در بحث ایمنی تمام افراد از زماندرخواست تهیه نقشه تا اجرای کامل ساختمان سهیم هستند و اهمیت حفظ چارچوب علمی و حرفه ای در این چارت اجرایی در زمان بحران نمود پیدا می کند. برای مثال وقتی بحران طبیعی مانند زلزله پیش می‌آید و بر اساس تخریب‌ها وآسیب‌ها ، ابنیه ارزیابی می‌شود میزان خسارت ناشی از ضعف در تایید نقشه، مصالح،نظارت مهندس ناظر و غیرهتخمین زده می‌شود. این عضو هیئت مدیره مهندسین ناظر استان تهران در ادامه به تشریح وضعیت فعلی برخیشهرهای شهرستان ری پرداخت و از مسئولین امر خواست با نکته سنجی بیشتری حافظ امنیت مال و جان مردم باشند.

 دکتر علیرضا ناصری پور، شهردار باقرشهر نیز در این نشست با صحه گذاشتن بر اهمیت رعایت اصول ایمنی درساخت و سازها به پدیده ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت : یکی از مهمترین مشکلات در شهرهای کوچک وحاشیه ای پدیده مهاجرت غیر اصولی و در نتیجه انباشت جمعیت در واحد سطح شهرهای کوچک است که پذیرش اینجمعیت را از نظر تراکمی ندارد و مردم مجبور می شوند در کنار دلایلی مانند عدم ظرفیت فیزیکی شهر، به دلیلگرانی مصالح و عدم دریافت مجوزهای قانونی اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کنند که قطعاً در این موارد نمی‌توان توقعرعایت اصول ایمنی را از پایه ساخت و سازها تا انتهای کار داشت.

دکتر پناهنده ، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی باقرشهر نیز در ادامه این گفته شهردار باقرشهر افزود: به نظرمی‌رسد نقش آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان در راستای اهمیت رعایت اصول ایمنی در ساخت و سازها بسیار قابل توجه باشد. این امر یکی از معضلات شهرهایی است که بدون برنامه قبلی ساخته می‌شوند .

گفتنی است در این نشست صمیمی هر یک از مهندسین با ارائه نظرات خود ، شهر ایده آل را شهری دانستند که مردم آن هویت مکانی بالایی را حس کنند و به شهر خود تعلق خاطر داشته باشند.

ارسال نظرات