مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان:

دو اثر از هنرمندان لرستانی به جشنواره ملی آوای بیداری راه یافت/ ۴۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی

مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان گفت: در بخش حمایتی 400 اثر هنرمندان به دبیرخانه جشنواره از طریق سابت اوای بیداری ارسال شد و از طریق هیئت‌داوران و آرا مردمی داوری شد.
کد خبر: ۹۰۹۹۸۲۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

 

 به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، فریدون کریمی والا در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک میلاد حصرت زینب (س) اسوه صبر و استقامت اظهار داشت: انقلاب 57 که در کشور رخ داد در تمام حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری رشد و بلوغ اجتماعی داشتیم و دوستان و دشمنان نیز به آن اذعان دارند.

وی افزود: در حوزه هنر به برکت انقلاب اسلامی، به‌واسطه خون شهدا و ارمان های امام خمینی (ره) و متعالی شدن حوزه هنر و ارزشی شدن هنر و هنرمند و تأثیری که انقلاب بر کشورها گذاشت سبب شد این ارزش و تعالی به جهان اسلام سرایت پیدا کند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان بیان کرد: انقلاب اسلامی ما هنر را از جنبه ابتذال و ابتذال گری بیرون آورد و به سمت تعالی و فاخر شدن هنر سوق داد که از برکات بی‌بدیل انقلاب اسلامی است.

 وی عنوان کرد: انقلاب در حوزه داخلی رخ داد و به‌فرمان امام که فرمودند" به‌زودی بیداری اسلامی را در منطقه و دنیا شاهد خواهیم بود "سبب سد دنیا و کشورهای منطقه و تمام دنیا با آغوش باز انقلاب اسلامی را بپذیرند.

 کریمی والا با اشاره به اینکه قبل از انقلاب، مبنای انقلاب و تحولات اجتماعی را انقلاب‌های دیگر می‌دانستند. خاطرنشان کرد: در حیطه ساخت آثار هنری و تولید آثار هنری با عناوین فیلم، شعر، صنایع‌دستی و تجسمی صاحب آثار فاخر هستیم.

 وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: ما در حوزه هنر نیاز به هنر فاخر متعالی داریم که بعد از انقلاب این مهم محقق شد، گفت: چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی در راستای اهداف متعالی انقلاب و بیداری اسلامی شکل‌گرفته و بنا به فرموده مقام معظم رهبری که ما امروز نیاز به گروه‌های سرود داریم، سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان همت کرد و ابن جشنواره ملی را در لرستان میزبان هستیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش حمایتی، رقابتی و اجرای موسیقی شب‌های انقلاب برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در بخش حمایتی 400 اثر هنرمندان به دبیرخانه جشنواره از طریق سابت اوای بیداری ارسال شد و از طریق هیئت‌داوران و آرا مردمی داوری شد.

وی بابیان اینکه داوری با آرا مردمی برای نخستین بار در جشنواره‌ها صورت گرفته که 60 درصد از کار ما با نظر و دید مردم انتخاب می‌شود، عنوان کرد: بیش از 62 اثر در بخش حمایتی پذیرفته شد و هدایا آن‌ها به برگزیدگان در طی جشنواره ارائه می‌شود.

کریمی والا خاطرنشان کرد: 32 اثر به بخش رقابتی و ملی راه یافتند که هنرمندان گروه‌های برتر رقابتی در دو روز 25 و 26 دی‌ماه کار خود را ارائه می‌دهند و به گروه‌های برتر نیز هدایایی اهدا می‌سود.

وی با اشاره به اینکه سومین بخش، موسیقی شب‌های انقلاب است، بیان کرد: در چهار شب پیش‌بینی اجرای برنامه در گروه‌های ملی و محلی خواهیم داشت؛ شب‌های انقلاب از شب دوشنبه 24 دی‌ماه اجرای ملی خواهیم داشت، شب 25، 26 و 27 د ماه نیز در سالن اجتماعات بانک صادرات اجرا داریم که شرکت در کنسرت‌ها برای عموم آزاد است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان بابیان اینکه آیین افتتاحیه جشنواره اوای بیداری 25 دی‌ماه ساعت 9 صبح در تالار حوزه هنری ماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: ازجمله مهم‌ترین اهداف در برگزاری جشنواره ما تغییر در موازنه عرصه موسیقی مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید سرودهای انقلابی، شناسایی و معرفی بسیجیان هنرمند و خلاق و استعدادیابی هنری انقلاب اسلامی و کمک به فرایند تولید به‌صورت تلفیقی، باز کردن دریچه‌ای تازه در رویکرد هنر سرود و موسیقی و ارتقا هنر موسیقی به سمت معنا و هدف‌های متعالی، ایجاد بستر مناسب جهت رشد علمی فعالیت‌های گروه‌های سرودهای بسیج است.

وی بابیان اینکه در این جشنواره کارگاه‌های آموزشی دوروزه مرتبط با رشد علمی فعالیت‌های گروه‌های سرود و موسیقی با حضور اساتید کشوری برگزار می‌سود، گفت: محورهایی جشنواره شامل تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی، اردوهای جهادی و نهضت خدمات‌رسانی، بصیرت و میثاق امت با ولایت، بسیج ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، شهدا، توجه به محور مقاومت و مقابله با اندیشه‌های تکویری و وهابی، استکبارستیزی انتفاضه فلسطین و جهانی‌سازی دفاع از مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین، اقتدار جهانی و امنیت ملی و الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی ازجمله محورهای جشنواره است.

 

کریمی والا با اشاره به اینکه در بحث آثار دو اثر برگزیده آقای مرادی و پور حمزه از لرستان به جشنواره راه یافتند، گفت: در بخش رقابتی 17 گروه به مرحله کشوری راه یافتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات