خبرهای داغ:
همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب؛

سیزدهمین جشنواره «آوای انتظار» در بناب برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب گفت: سیزدهمین جشنواره موسیقی «آوای انتظار» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در بناب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۹۹۷۲۹
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حبیب صدقی اظهار داشت: جشنواره یاد شده به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی هنر موسیقی اصیل و فاخر ایرانی و مشارکت حداکثری هنرمندان این عرصه و همچنین ایجاد فضای رقابتی سالم و فنی در دو بخش استانی(موسیقی اصیل ایرانی) و بخش منطقه ای(موسیقی عاشیق، موغام و کلاسیک) از ٢٩ بهمن لغایت ٢ اسفند ماه در بناب برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در بخش استانی و موسیقی اصیل ایرانی، موضوع آثار آزاد بوده و قطعات با اشعار مربوط به انتظار امام زمان(عج) و انقلاب اسلامی از امتیاز ویژه ای برخوردار است.

صدقی افزود: بخش موسیقی سنتی بصورت گروهی(فقط آقایان) و هر گروه متشکل از حداقل چهار نفر خواهد بود و هیچ کدام از گروه ها مجاز به استفاده از هنرمند تکراری نمی باشند و در بخش موسیقی سنتی، ردیف و قطعات و تصانیف موسیقی ایرانی و اشعار عرفانی مورد نظر می باشد و اجرای قطعه ای در مورد انتظار و یا مدح امام زمان (عج) دارای امتیاز ویژه ای می باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب گفت: مرحله بازبینی صرفا از روی CD بوده و هرگروه ملزم است اشعار را به صورت تایپ شده و با ذکر نام شاعر و به همراه فرم ثبت نام و تعداد ٤ CD به دبیرخانه تحویل دهند.

وی افزود: در بخش منطقه ای موسیقی عاشیقلار، موغام و کلاسیک موضوع آثار موارد قید شده در بخش استانی است.

 آخرین مهلت ارسال اشعار و ثبت نام گروه ها و ارسال CD جهت بازبینی ١٠ بهمن ماه جاری، زمان اعلام نتایج بازبینی ١٦ بهمن ماه و زمان برگزاری مرحله نهایی جشنواره ٢٩ بهمن الی ٢ اسفند ماه ١٣٩٧ خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها