نخستین همایش «انقلاب به روایت هنر» برگزار شد

نخستین همایش «انقلاب به روایت هنر» با تجلیل از خانواده هشت شهید جوان و انقلابی شهرستان گچساران و هشت نفر از هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد که در حوزه انقلاب اسلامی و ارزش ‌ها فعالیت یا تولید هنری داشتند،به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۰۹۹۱۷۰
|
۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
نخستین همایش «انقلاب به روایت هنر» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی داشت یاد و خاطره هشت شهید دوران انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (۱۹ دی) به همت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان گچساران با همکاری دستگاه‌های این شهرستان و با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مسجد شهیدان گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، بعد از تغییر و تحولاتی که در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت، سکان این نهاد به دست جوان فرهنگی و با تدبیر افتاد، علیرضا دولت‌آبادی که خود با جوان بودنش، سابقه فعالیت زیادی در مناسبت‌های فرهنگی، اجتماعی و حوزه رسانه و البته دستی بر آتش دارد. این روز‌ها می‌رود تا کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را به جایگاه اصلی خودش که همان به دست گرفتن نبض فرهنگ اسلامی و شهر می‌باشد را برساند. برنامه‌ریزی و تدبیر اولویت‌های اول این کانون است که دولت‌آبادی هم به آن اشاره کرد.
دولت‌آبادی رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد بیان می‌کند: با تلاش همه همکارانم و مسوولان استانی و کشوری تلاش خواهیم کرد با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح برنامه‌های فرهنگی را در مساجد رونق بیشتری ببخشیم.
برای اولین بار همایش انقلاب به روایت هنر توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این استان برگزار می‌شود که همچنان مساجد به عنوان پایگاه اصلی رویداد‌های اجتماعی قلمداد شود.

در این همایش از خانواده‌های معظم هشت شهید دوران انقلاب، شهدای هنرمند و هشت نفر از هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد که در حوزه انقلاب اسلامی و ارزش‌ها فعالیت یا تولید هنری داشتند، تجلیل و قدردانی شد.

در نخستین همایش «انقلاب به روایت هنر» از عسکر التیام به عنوان خوشنویس، سیدجواد هادی اصل در زمینه فیلم کوتاه، رضا گشتاسب در زمینه تئاتر، اسحاق آقایی عکس، فریدون داوری در زمینه شعر محلی و انقلابی، کوکب حاتمی به عنوان نویسنده و مبارز دوران قبل از انقلاب، سیدمجید پرهیز به عنوان فیلم ساز و جانباز هشت سال دفاع مقدس و امین گنجون در رشته هنر‌های تجسمی انقلاب با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

همچنین در این همایش از خانواده هشت شهید جوان و انقلابی به نام‌های نجف بلادیان، مذکور پارسی، غریب پرویزی، حسین امینی، محمد فراشبندی، حسین کیامرثی و رحمت الله بشارت و خلیل مندنی نژاد به عنوان شهید هنرمند شاخص شهرستان گچساران تجلیل شد.
ارسال نظرات