حفظ انقلاب اسلامی از وظایف مردم و مسئولان است

همایش طلایه داران مردمی به همت کانون مداحان، هیئت مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، مؤسسات قرآنی مردمی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی و روحانیت به مناسبت چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی در سنندج برپا شد.
کد خبر: ۹۰۹۸۴۳۸
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام مختار کرمی مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان صبح امروز در همایش طلایه داران فاطمی که در سنندج برگزار شد اظهار کرد: این جلسه با حضور همایش طلایه داران مردمی به همت کانون مداحان، هیئت مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، مؤسسات قرآنی مردمی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی و روحانیت به مناسبت چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی برپا شده است.

وی گفت: این روز‌ها همه جا سخن از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و همه ما باید بدانیم که حفظ انقلاب و برپا نگه داشتن پرچم عزت و پر افتخار از وظایف اساسی مسوولان است و ما وظیفه داریم که تداوم راه و یاد امام را زنده نگه داریم.

وی گفت: این را بدانیم که این افکار است که راه را به ما نشان می‌دهد و دلسوزان و مردم انقلابی برای تحقق جامعه نمونه اسلامی باید از دشورای‌ها و موانع دشمنان و معاندین عبور کنندو به فضل خدا این اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: مدیران و مسوولین نظام باید بدانند که همه ما مدیون نظام هستیم و این مردم هستند که باید طلبکار باشند، اما عشق مردم به انقلاب و رهبری همچنان خود را مدیون می‌دانند و با همه این مشکلات همچنان خود را سرباز ولایت می‌دانند.

وی در پایان گفت: به فضل خدا و به کوری چشم دشمنان این نظام، پیروز هستیم و ان شاءالله پرچم پر افتخار انقلاب اسلامی به دست حضرت ولیعصر خواهیم سپرد.


اسرار پایداری انقلاب اسلامی در دینی بودن آن است نه در جناحی بودن


در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهی مقدم استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در روز‌های مقدسی قرار داریم زمان‌هایی که قدرت خدا به دنیا نشان داده شد لذا امروز ما وارث این انقلاب هستیم و باید ایناا را به نسل جوان تببین کنیم.

وی گفت: به چهل سالگی انقلاب اسلامی نزدیک می‌شویم و تا رسیدن سالروز پیروزی آن زمان زیادی باقی نمانده است. انقلاب اسلامی در طول این ۴۰ سال با فتنه دشمنان بسیاری روبرو بوده و مردم همیشه مؤمن با رهبری و توصیه‌های مدبرانه رهبر معظم انقلاب نقشه دشمنان فتنه‌گر را خنثی کرده و ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب را حفظ کرده‌اند.

وی افزود: در دوران قاجار و پهلوی هر قیامی به میدان می‌آمد دشمن به وسیله خارجی‌ها سرکوب می‌کرد و حتی در زمان رضا شاه، برنامه دشمن، سرکوب ریشه‌ای دین و مسلمانان بود، اما کم کم اتفاقات جدیدی در منطقه ما افتاد تا اینکه تا سال ۱۳۲۷ رژیم جعلی درست کردند و مردم را در روز روشن از منازلشان بیرون کردند و آیت الله کاشانی دست مردم را گرفت و نخست وزیر شد و به آمریکایی‌ها اعتماد کرد و در سال ۱۳۳۲ این نهضت ملی گرا کودتا کردند.


وی ادامه داد: سال ۵۶ مقاله‌ای نوشتند به بالاترین مقام عالی کشور یعنی مراجع تقلید اهانت کردند، اما امام وارد میدان شد و کشوری که کشور را با زنان فاسد و مشروبات رواج داده بودند با ورود امام همه این‌ها جمع شد و جوانان وارد میدان شدند.

وی افزود: شرایط و اوضاع زمانی که انقلاب در آن پیروز شد را باید بررسی کرد تا نسل فعلی در جریان تاریخ صد سال اخیر کشور قرار گیرد.


این استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: دانستن این تاریخ برای نسل جدید باعث می‌شود که آن‌ها بدانند که خدای متعال چه عطیه ارزشمندی را در قالب انقلاب به آنان بخشیده است.

وی افزود: ما وارث این چنین شرایطی بودیم و اسرار پایداری این انقلاب در دینی بودن انقلاب است نه جناحی بودن آن؛ لذا چپ و راست حیله دشمن است تا اسلام فدا گردد و ما تنها حزب الله داریم و آن هم زیر پرچم الله هستیم.

در پایان این همایش از خانواد‌ها های شهدای مداح شهید هوشنگ صفرخانی، شهید جواد کاکه جانی، شهید غلامرضا رحمانی، شهید عیسی خسروی تجلیل بعمل آمد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات