خبرهای داغ:
معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه خبر داد

پیشرفت ۴۰ درصدی یادمان شهید باکری در ارومیه

معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه گفت: یادمان شهید باکری ارومیه از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
کد خبر: ۹۰۹۸۱۷۷
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، محمدکاظم زوار با اشاره به ساخت عملیات یادمان شهید باکری در محل باغ رضوان ارومیه، اظهار کرد: پیمانکار قبلی این پروژه قادر به ادامه همکاری برای ساخت نشد و در نتیجه برای از سرگیری دوباره پروژه، سرمایه‌گذار جدید شناسایی کرده و در مرحله عقد قرار‌داد با آن هستیم.

وی با بیان اینکه یادمان شهید باکری با استفاده از شیوه‌های معماری اسلامی ایرانی و نمادهایی از هویت شهر ارومیه در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در باغ رضوان ارومیه ساخته می‌شود، بیان کرد: این مجموعه دارای امکانات جانبی مانند پارکینگ‌های مجزا، کتابخانه، تالار پذیرایی، پیست دوچرخه و تندرستی و همچنین پارک موزه است.

زوار گفت: ساخت این یادمان جهت نكوداشت شهيد مهدی باكری و ۱۲ هزار شهيد سرافراز استان است و یک مکان برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و تداعی‌گر ایثار، مقاومت و ایستادگی شهدای استان خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به توسعه باغ رضوان ارومیه، اظهار کرد: مطالعات توسعه باغ رضوان ارومیه به مساحت ۱۹۸ هکتار به اتمام رسیده و در حال حاضر عملیات توسعه‌ای آن آغاز شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر به مساحت ۲,۵ متر مکعب از پروژه توسعه باغ رضوان ارومیه خاک‌ریزی شده است، گفت: با توسعه باغ رضوان این مکان برای ۱۰۰ سال پاسخگوی دفن اموات است.

انتهای پیام

ارسال نظرات