در ۹ ماه سال ۹۷:

۲۰۰ هزار سنندجی و بیجاری به سینمارفتند

مدیر امورسینمایی حوزه هنری کردستان از استقبال ۲۰۰ هزار نفری شهروندان سنندجی و بیجاری از فیلم‌های اکران شده در دو سینمای بهمن سنندج و آزادی بیجار خبرداد.
کد خبر: ۹۰۹۷۶۲۵
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  حیدر مرادی مدیر امورسینمایی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در گفتگویی ضمن اعلام این خبرگفت: در ۹ ماهه اول سال ۵۰ فیلم سینمایی در سینما‌های سنندج و بیجار اکران گردیده و در این مدت پردیس سینمایی بهمن سنندج میزبان ۱۵۰ هزار نفر مخاطب و سینما آزادی بیجار نیز ۵۰ هزار مخاطب را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به آمار فیلم‌های اکران شده گفت:: فیلم هزارپا با ۳۵ هزار مخاطب در این دو سینما بیشترین میزان جذب مخاطب را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری کردستان در خصوص تعداد مخاطبین دیگر بخش‌های سینمایی گفت:: در ژانر دفاع مقدس فیلم به" وقت شام" به کارگردانی " ابراهیم حاتمی کیا " بیشترین مخاطب را داشته است.

وی با اشاره به تنوع فیلم‌های اکران شده گفت:: یکی از بخش‌هایی که بسیار مورد توجه می‌باشد اکران فیلم‌های ویژه کودک ونوجوان است که خوشبختانه با توجه به استقبال بسیار خوب خانواده‌ها از این فیلم‌ها، به صورت منظم فیلم‌های ویژه کودکان در ایام هفته روز‌های پنجشنبه و جمعه در سنندج و بیجار اکران می‌گردد.

مرادی در این خصوص افزود: فیلم‌های فیلشاه، خاله قورباغه، آهوی پیشونی سفید ۲، درمسیر باران، امین واکوان، دزد وپری، قهرمانان کوچک و... اکران گردیده و در این میان فیلشاه بیشترین جذب مخاطب را به خود اختصاص داده است.

تئاتر کودک و استقبال بسیار خوب مردمی

وی در خصوص دیگر برنامه‌های پردیس سینمایی بهمن سنندج گفت:: برای اولین بار در کشور از دو ماه گذشته با حمایت حوزه هنری استان کردستان هفته‌ای یک اجرای تئاتر کودک ونوجوان روز‌های چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ به بعد در سالن شماره ۲ پردیس سینمایی بهمن سنندج اجراء می‌گردد که در اولین تجربه تئاتر " بره شاخدار" به کارگردانی خانم " آزاده اعظمی " اجراء گردید و در طول ۶ اجراء نزدیک به ۸۰۰ نفر از این اجرای عروسکی استقبال نمودند و از چهارشنبه ۱۲ دی ماه تئاتری جدید ویژه کودکان با عنوان" قطره" به کارگردانی " رامین شیخ الاسلامی وطنی" نخستین اجرای خود را آغاز نموده است که باتوجه به استقبال بسیار خوب مخاطبین از این طرح در صددیم تا به صورت منظم با اجرا‌های متنوع این اجرا‌ها را گسترش دهیم.

مرادی افزود: در طرح دیگری که توسط امور سینمایی استان کردستان اجرایی گردیده و امروز دیگر سینما‌های کشور نیز آن را اجرایی می‌نمایند اکران فیلم‌های خارجی و روز دنیا می‌باشد که هفته‌ای یکبار در سنندج و بیجار اکران می‌گردد که باعث جذب مخاطبین از طیف‌های مختلف گردیده است.

مدیر پردیس سینمایی بهمن سنندج افزود: پخش هم زمان بازی‌های تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه و همچنین فینال جام جهانی و جام باشگاه‌های آسیا و اجرای برنامه شگفت انگیزان و دوبله زنده با حضور هنرمندان برجسته، برگزاری کنسرت‌های موسیقی با هماهنگی حوزه هنری استان از دیگر برنامه‌هایی بوده است که در طول سالجاری در این پردیس سینمایی اجراء گردیده است.

مرادی به اهمیت تکریم مخاطبین سینما اشاره نمود و گفت:: امکان خرید اینترنتی بلیت فیلم ها‌ی سینما از طریق سایت سینما تیکت با امکان انتخاب صندلی، طرح شماره صندلی در تمام سانس‌های سینما، اطلاع رسانی برنامه‌ها از طریق فضای مجازی، توجه جدی به سلیقه مخاطبین و ارتباط نزدیک با آنان در کنار بروزرسانی امکانات موجود شامل نورپردازی سینما، در همین راستا می‌باشد.

۵۰ درصد تخفیف سینما ویژه بازنشستگان

وی افزود: با توافق حاصله با کانون بازنشستگان استان در کنار تخفیف ویژه‌ای که به مدارس مقاطع مختلف ارائه می‌گردد، بازنشستگان محترم به همراه خانواده با ارائه کارت شناسایی منزلت خود می‌توانند از ۵۰ درصد تخفیف بلیت‌های سینما در تمامی ایام هفته بهره‌مند گردند.

مرادی با استقبال از پیشنهاد‌های ارائه شده توسط مخاطبین گفت:: اکران فیلم‌های گروه سینما، تجربه با درخواست علاقه‌مندان این فیلم‌ها برقرارگردیده و درقالب برنامه‌های این گروه در دو پردیس سینمایی بهمن سنندج و آزادی بیجار این فیلم‌ها نیز اکران می‌گردد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات