عملیات کربلای 5 از لحاظ تاکتیکی منحصر به فرد بود

سرهنگ «رضا پورشمسی» جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدا عملیات کربلای 5، گفت: این عملیات از لحاظ تاکتیکی بسیار منحصر به فرد بود به گونه ای که پیروزی در این عملیات باعث شد دشمنان مجبور به مذاکره شوند.
کد خبر: ۹۰۹۶۰۸۹
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سرهنگ «رضا پورشمسی» جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد صبح امروز در جمع فرهیختگان، نخبگان و مبلغین اظهار داشت: حادثه ۹ دی، سالروز سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به یزد و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برای انسان‌های ولایت مدار روز‌های ویژه‌ای به حساب می‌آید.
وی با اشاره به بصیرت به موقع مردم ایران در حماسه نهم دی ادامه داد: در طول تاریخ بار‌ها شاهد بی بصیرتی مردم بودیم مثلا در قضیه ثقیفه یا جنگ صفین و برخورد‌هایی که مردم با حضرت رسول اکرم (ص)، امام علی (ع)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و دیگر ادمه داشتند نشانه بارز این موضوع است؛ البته شاید بعد از این جریانات تارخی قیامی صورت گرفته باشد، اما چوت قیام‌ها با تاخیر بوده اند مناسب واقع نشدند.
جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدا عملیات کربلای ۵، بیان کرد: این عملیات از لحاظ تاکتیکی بسیار منحصر به فرد بود به گونه‌ای که پیروزی در این عملیات باعث شد دشمنان مجبور به مذاکره شوند.
پورشمسی با اشاره به کتاب خاطرات یکی از فرماندهان عراقی افزود: این فرمانده می‌گویید بعد از عمیلات کربلای ۵ می‌ترسیدم که به صدام گزارش عمیلات را بدهم به گونه‌ای که زمان ارائه گزارش گفتم نیروی‌های ما کاملا آماده و استوار برخورد کردند، اما متاسفانه نیروی‌های ایرانی زمین را از زیر پای ما کشیدند. آنجا بود که صدام متوجه شد که دیگر در برابر ایران نمی‌توانند بجنگد.
این مقام مسئول در انتها ویژگی‌های بصیرت مردم را در حماسه نهم دی را بشمرد و تاکید کرد: مبلغان، سخنران و نخبگان در برخورد با مردم و سخنرانی هایشان به تحلیل بپردازدند و به مسایل عمق ببخشند تا بای شنوندگام موثر واقع شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات