سیاست‌زدگی عامل محرومیت کهگیلویه و بویراحمد است

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیاست‌زدگی عامل فقر و معضلات اجتماعی در این استان است.
کد خبر: ۹۰۹۴۵۷۰
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
سرهنگ حمید خرمدل در همایش معتمدان شهرستان باشت اظهار داشت: شناسایی آسیب‌های اجتماعی و راهکار‌های مقابله با آنان ضروری بوده و هیچ گونه کم کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی عنوان کرد: فقر و معیشت، آمار بالای خودکشی، وجود ۱۷ هزار زن بی سرپرست یا بدسرپرست در استان و به طلاق انجامیدن ۲۵ درصد ازدواج‌ها در استان تنها نمونه‌هایی از آسیب‌های اجتماعی است.

خرمدل با تاکید بر اینکه باید برای این آسیب‌ها راهکار‌های عملی ارائه شود، ابراز کرد: کهگیلویه و بویراحمد سیاسی نیست، بلکه سیاست زده است و قبیله گرایی سیاسی سبب عقب ماندگی این استان شده است.

وی پیاده کردن اخلاق قبیله‌ای و عشیره‌ای روستا‌ها را در حوزه شهر‌ها یکی از مشکلات و معضلات استان دانست و افزود: تعصبات قومی و قبیله‌ای در تمام رفتا‌ها و ادارات استان نفوذ کرده است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تعصبات مذموم را موجب بی رغبتی و بی انگیزگی نسل جوان و مردم دانست و ادامه داد: بسیاری از مدیران لایق و سایسته به واسطه همین تعصبات سیاسی خانه نشین شده‌اند و کار‌ها نیز انجام نمی‌شود.

خرمدل با اشاره به گلایه برخی از سرمایه‌گذاران تصریح کرد: متأسفانه به دلیل برخی مسائل قومی سرمایه گذاران از فعالیت در استان و شهرستان‌ها دست می‌کشند که همین موضوع موجب فقر و مشکل در معیشت مردم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق اعلام مجلس شورای اسلامی، متأسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد جزء سه استانی بوده که فقیرترین روستا‌ها را دارد.

خرمدل جنگ قدرت میان مدیران، جناح بندی‌های سیاسی در استان را از عوامل عقب ماندگی کهگیلویه و بویراحمد دانست و تصریح کرد: سیاست اقتضا می‌کند که در مواقعی که مشکلات و کمبود‌ها وجود دارد در کنار مردم باشیم و به آن‌ها کمک کنیم، اما در استان با وجود نیروی انسانی غنی، مواهب طبیعی، هوای پاک شاهد فقر هستیم.

وی تصریح کرد: در انتخابات و راهپیمایی‌ها همه مردم استان یکدل در صحنه حضور دارند، اما چرا وقتی می‌خواهیم در زمینه معیشت مردم اقدام کنیم، اختلاف و دو دستگی است.

خرمدل با تأکید بر حمایت از یکدیگر در انجام امور ابراز کرد: اگر فردی مسئولیت گرفت باید همه کمک کنیم، زیرا نتیجه اختلاف و دو دستگی له شدن مردم محروم است.

وی تعصبات قومی و قبیله‌ای را ریشه فقر در استان دانست و گفت: تا زمانی که این تعصبات مذموم ریشه کن نشود مشکلات پابرجا است.

وی خطاب به سیاسیون استان، اظهار داشت: در زمان بحث معیشت مردم در کنار هم باشید، زیرا با اتحاد می‌توان کار‌های بزرگی انجام داد.

خرمدل نقش روحانیون و مدیران را نیز مؤثر ارزیابی کرد و گفت: این استان با تقدیم قریب به ۲ هزار شهید به انقلاب و نظام تعصب دینی خود را به اثبات رسانده و اگر این تعصب در حوزه اقتصادی به کار گرفته شود شاهد انقلاب اقتصادی عظیمی در این استان خواهیم بود.
ارسال نظرات