حجت‌الاسلام صالحی:

در مقابل بدپوششی‌ها بی تفاوت نباشیم

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: گاهی اوقات بدپوششی‌ها در دانشگاه صرفا رفتار ناهنجار نیست، بلکه ترویج و تسهیل انقلاب جنسی است، لذا ما نباید در مقابل این مسئله بی‌تفاوت باشیم.
کد خبر: ۹۰۹۴۲۱۱
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام صالحی  معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در چهل و یکمین همایش سراسری مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امروز با دقت در فضای فرهنگی و سیاسی و اجتماعی کشور به نظر می‌رسد که باید به دو مسئله توجه ویژه‌ای کرد که یکی از آنها بحث مدیریت ادراک است که مضمون آن بارها در بیانات مقام معظم رهبری مطرح گردیده است.

 

وی ادامه داد: ما امروز قبل از تحقق یافتن جنگ اراده‌ها با جنگ روایت‌ها مواجه هستیم و تصویرسازی‌ای که در اذهان عمومی مردم قرار می‌گیرد. ما به این مولفه تاثیرگذار باید توجه کنیم. نتیجه ادراک سازی‌ای که به سود دشمنان انقلاب است خطای محاسباتی می‌باشد. اگر مسئولین در یک جامعه دچار خطای محاسباتی شوند زیانهای جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

صالحی ادامه داد: امکان اینکه خطای محاسباتی شامل حال ما هم بشود وجود دارد و باید مراقب این خطر و تهدید بود. ما در این جنگ اراده‌ها نباید تحت‌تأثیر تصویرسازی‌های غلط قرار بگیریم. یک مسئول انقلابی در چنین جنگی نه تنها نباید تحت‌تأثیر تصویرسازی‌های غلط قرار بگیرد بلکه باید خودش یک تصویرساز باشد؛ ولذا سواد رسانه، توجه به فضای مجازی و استفاده از این ابزار برای تولید و بازتاب اخبار خوب چیزی است که به آن نیاز داریم.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر کسی مجهز به سواد رسانه باشد، وظیفه امروزش این است که باید تولید خبر خوب کند یا فعالیت‌های خوب دانشگاه را بازتاب دهد. به‌طور مثال این که 52 هزار دانشگاهی برای عتبات عالیات با وجود این گرانی‌ها ثبت‌نام کرده‌اند یک خبر خوب است.

حجت‌الاسلام صالحی افزود: نکته بعدی بحث مدیریت دانش است. در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی به‌نظر می‌رسد ما باید به بعضی از مولفه‌ها توجه بیشتری داشته باشیم که یکی از تجلیات آن مسئله خانواده و ازدواج است که از جمله مولفه‌های سبک زندگی محسوب می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه مسئله دیگری که در حوزه مباحث فرهنگی باید به آن توجه کرد مسئله انقلاب جنسیتی و مسائل زنان است، گفت: انقلاب جنسیتی این است که از حدود 40-50 سال پیش یک جنبش اجتماعی رفتارهای سنتی بین زن و مرد را به چالش کشیده است و حاصل آن این شده که آزادسازی جنسی، برهنگی و مواردی از این دست در جواب جوامع غربی هنجار و ارزش شده است و با کمک ابزارهایی که آنها در اختیار دارند این مسائل به فضای سایر کشورها هم منتقل شده است.

صالحی تاکید کرد: گاهی اوقات بدپوششی‌هایی که در محیط دانشگاه دیده می‌شود، صرفا فقط یک رفتار ناهنجار نیست، بلکه ترویج و تسهیل انقلاب جنسی است، لذا ما نباید در مقابل این مسئله بی‌تفاوت باشیم.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نکته بعدی که در مسائل فرهنگی و اجتماعی باید به آن توجه شود بحث پژوهش محوری در مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: رویکرد بعدی که در حوزه مسائل فرهنگی باید به آن توجه کرد توجه ویژه به سرمایه اجتماعی روحانیت است و لازمه آن توسعه ارتباطات اجتماعی در فضای دانشگاهی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما کمی از توجه به فعالین فرهنگی مذهبی غفلت کرده‌ایم. حتماً باید شبکه فعالین فرهنگی مذهبی را تقویت کرد. انشاءالله ما در بهمن ماه دبیران فعالین قرآنی را در مشهد گردهم خواهیم آورد و انگیزشی را ایجاد خواهیم کرد تا این ها یک شبکه‌ای بشوند و بتوانند از ایده های مختلف در فضای فرهنگی و مذهبی دانشگاه استفاده کنند.

صالحی در ادامه بحث خودت به مباحث سیاسی پرداخت و گفت: اما در حوزه سیاسی ما بیش از این که بخواهیم از اقدامات سخن بگوییم باید به تبیین و روشنگری توجه داشته باشیم. به‌نظر می‌رسد در این حوزه بعضی مسائل نقش محوری‌تری دارند مانند حمایت از تحرکات کارگری در دانشگاه‌ها، عدالت اجتماعی و شیفت پیدا کردن فعالین دانشجویی از مسائل سیاسی به سمت مسائل اجتماعی.

وی پس از بیان نکاتی در حوزه سیاست داخلی به مسئله سیاست خارجی پرداخت و در این باره به افول قدرت آمریکا اشاره کرده و گفت: مسئله افول آمریکا باید در حوزه گفتمان سیاسی به یک جریان تبدیل شود.

حجت‌الاسلام صالحی در ادامه با اشاره به آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی گفت: با آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی چالش‌هایی نیز ایجاد شده است که از جمله آنها مسئله کارآمدی است. ما برای تبیین کارآمدی نظام علی‌رغم کاستی‌های موجود باید در فضای دانشگاه به روشنگری بپردازیم و این مهم نباید منحصر به دهه فجر باشد.

وی در ادامه در خصوص طرح راهبر به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: طرح راهبر به‌نظر من به دو دلیل شکل گرفت، یکی از باب ارتقاء نهاد و یکی هم ناظر بر این بود که دولت عوض شده است و در دولت جدید ممکن است ما بعضی از مزیت‌های قبلی را از دست بدهیم.

صالحی در پایان ضمن بیان این نکته که این طرح حتما ادامه پیدا خواهد کرد، تشریح کرد: طرح راهبری ناظر بر یک مدیریت عالمانه بود و به این معنا بود که اگر ما در مضیقه هستیم باید با اولویت بندی کار کنیم.

ارسال نظرات