خبرهای داغ:
مدیرکل صدا و سیمای آذبایجان شرقی در گفتگو با بسیج:

تقویت سواد رسانه ای برای تعمیق اثربحشی پیام ها

مدیرکل صدا و سیمای آذبایجان شرقی گفت: در بخش ساختاری بعنوان گام نخست روی تقویت سواد رسانه ای مردم برای تعمیق اثربخشی پیام های خود و خنثی کردن جریان مسموم رسانه های معاند دشمن برنامه ریزی می کنیم.
کد خبر: ۹۰۹۳۹۲۰
|
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

مرتضی صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: این حرکت به همگرایی با رسانه های استان نیاز دارد تا پیام ها و محتواهای منتشر شده در رسانه های مختلف، به جای ایجاد تناقض و خنثی کردن همدیگر، همچون تکه های پازل، همدیگر را تکمیل کنند. در کنار این راهبردها توجه به فضای مجازی و مدیریت آن در اولویت ما قرار دارد.

وی ادامه داد: در بخش رسانه ای استراتژی های ما مردمی بودن و همراهی با مردم در شرایط حساس سیاسی و اقتصادی کشور است. پیگیری مطالبات مردم و طرح دغدغه ها و مشکلات آن ها به زبان های جدی و طنز و طراحی برنامه هایی با هدف تقویت تاب آوری اجتماعی و صبر انقلابی مردم در کانون توجه ما برای تحقق این استراتژی قرار دارد.

صفری اضافه کرد: همچنین راهبرد اعتماد آفرینی، اثربخشی و جریان سازی، امیدآفرینی و نشاط آفرینی در کنار بصیرت افزایی در اولویت برنامه ریزی ها و برنامه سازی های ما قرار دارد.

مدیرکل صدا و سیمای استان با اشاره به بخش محتوایی تولیدات صدا و سیمای مرکز، اظهارداشت:  در بخش محتوایی و در قالب همراهی با مردم، ضمن اذعان به مسائل و مشکلات، به ارزیابی ابعاد مشکلات اقتصادی موجود پرداخته و نقش عوامل داخلی و خارجی در بوجود آمدن این شرایط بازگو را می کنیم.

صفری ادامه داد: در این خصوص روی سوژه هایی کار می کنیم که بصورت مستقیم و یا غیرمستقیم این هدف را محقق کند. بنابراین تهیه و تدوین دفترچه سوژه ای با محوریت راهبردهایی که عرض شد، در دستور کار بخش های برنامه ریزی و محتوایی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با مثبت نگری محض موافق نیست و سعی دارد واقعیت ها را آنگونه که هست بازگو کند. برای این کار استفاده از قالب های مستند و برنامه های تبیینی، طرح مشکلات مردم بدون سیاه نمایی، حضور مردم در رسانه، روزآمدی موضوعات، استفاده از نیروهای جوان و خلاق و نیز قالب های رسانه ای جدید در دستور کار ما قرار دارد. برای مثال برنامه هایی مثل حرکت، مطالبه و اوز به اوز در تلویزیون و رادیو به طور مستقیم این ماموریت را دنبال می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها