ذبح" به دوازدهمین دوره جشنواره فیلم "کاستندورف" صربستان راه پیدا کرد

فیلم کوتاه ذبح به کارگردانی مشترک" آکو زندکریمی و سامان حسین پور" به تهیه کنندگی مشترک حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و انجمن سینمای جوانان سنندج به دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کاستندورف راه پیدا کرد.
کد خبر: ۹۰۹۳۹۱۳
|
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  فیلم کوتاه" ذبح " ساخته سامان حسین پور و آکو زندکریمی به عنوان تنها نماینده ایران به دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم کاستندورف در کشور صربستان راه یافت.

در این دوره از جشنواره این فیلم با آثاری از کشورهای: آمریکا، فرانسه، کانادا، ترکیه، اسپانیا، آلمان، لهستان، سوییس، فیلیپین، سوریه، کوبا، روسیه، اسلواکی، نروژ و استرالیا به رقابت خواهد پرداخت.

این جشنواره که توسط امیر کاستاریتسا پایه گذاری شده است هر ساله سینماگران برجسته جهان را دعوت می‌کند تا به عنوان داور یا مهمان ویژه حضور داشته باشند که از ایران تاکنون اصغر فرهادی، عباس کیارستمی، لیلا حاتمی و بهمن قبادی در این رویداد سینمایی حضور داشته اند.

دوازدهمین جشنواره جهانی فیلم «کاستندورف» صربستان از ۱۱ تا ۱۶ ژانویه (۲۱ تا ۲۶ دی ماه) برگزار می‌شود.

کاستندورف نام روستایی در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بلگراد است که امیر کاستاریتسا برای ساخت فیلم "زندگی یک معجزه است" آن را بنا کرد.

فیلم کوتاه ذبح داستان خانواده‌ای است که برای گذراندن یک زمستان سخت باید تنها دارایی خود یعنی گاوشان را بفروشند، اما پسر خانواده از این تصمیم خوشحال نیست و گاو را فراری می‌دهد..

عوامل فیلم کوتاه ذبح بدین شرح است: بازیگران: فریدون حامدی، شب بو سلیمانی، محمد قبادیغفار خالدی، شفیع امینی، سامان عبودی، تدوین: توفیق امانی، مدیر تصویربرداری:حامد بقائیاند ستیاران: نوید زارع و آرمان صیدی، صدابردار: محمد توریوریان (با تشکر از ارسطو مفاخری) دستیار: مبین قادری، طراح و اجرا صحنه و لباس و گریم: ایوب شیخ احمدی دستیار: امین سنجر بیگی، صداگذار: حسین قورچیان، اصلاح رنگ و نور: علیرضا هدایی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: اشکان ساعدپناه، عکاس: ساجد حق شناس، مدیر تولید: آرمین پورمحمد، مدیر تدارکات: سامان عبودی، دستیاران: رزگار محمدی و پیام کریمی.

این فیلم پیش از این عنوان بهترین فیلم خارجی چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های دانشجویی در بلغارستان و حضور و موفقیت در چندین جشنواره دیگر داخلی و خارجی را کسب کرده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات