دولت حامی کارهای خودجوش مردمی است

علی محمد احمدی در جمع مسئولین و کارکنان ستاد عتبات وعالیات استان با بیان اینکه، بسیاری از کارها را نباید دولتی کرد، گفت: دولت حامی کارهای خودجوش مردمی از جمله راهپیمایی عظیم اربعین حسینی این بزرگترین تجمع معنوی و دینی در دنیا است.
کد خبر: ۹۰۹۳۷۷۶
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
وی اظهار داشت: اهمیت و درک مردم از مسائل فرهنگی و معنوی و اجتماع عظیم اربعین حسینی در چند سال اخیر که شاهد آن هستیم نزدیکی هر چه بیشتر قلوب دلبختگان به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و مردم خود بانی و بوجود آورنده این حرکت عظیم هستند و نباید رنگ دولتی به آن داد.
وی با بیان اینکه، ستاد مردمی اربعین در استان خوب شکل گرفته و رویکرد خود را بر استفاده از همه ظرفیت‌های موجود و فعال در حوزه مردمی بکار بسته است، اظهار داشت: هرجایی که لازم است باید دولت زمینه را فراهم کند و ابزار و امکانات لازم و در توان خود را در اختیار قرار دهد.
استاندار در خصوص احداث مجتمع فرهنگی چند منظوره ویژه استان در شلمچه هم گفت: با این طرح موافقیم و دستگاه‌های فرهنگی از جمله سپاه استان، آموزش و پرورش و ستاد عتبات وعالیات در این خصوص تصمیم نهایی را اتخاذ کنند و استانداری حمایت‌های لازم را به عمل خواهد آورد.
مسئول ستاد بازسازی عتبات وعالیات استان هم گفت: این استان با ۳۵۰ میلیون تومان از مرداد ماه ۹۵ کار خود را آغاز کرد.
نظری افزود: این ستاد از سال ۹۵ با هفت موکب و یک میلیارد تومان کمک در اربعین حسینی فعالیت چشمگیر خود را آغاز کرد و و در سال ۹۶ به ۲۷ موکب و کمک‌ها به هشت میلیارد تومان افزایش یافت.
وی اظهار داشت: در سال جاری تعداد موکب‌ها به ۳۰ مورد رسید و در این خصوص یکهزار و ۳۱۶ نفر خادم داشتیم و یک میلیون و ۳۶۳ هزار نفر زائر در این موکب‌ها مورد استقبال قرار گرفتند.
به گفته وی، همه تلاش‌ها براین است تا به مراتب این موکب‌ها بیشتر و کار خدمت دهی را بیشتر و بهتر به انجام رسانند.
ارسال نظرات