شهردار منطقه 20 در آئین افتتاح خانه کودکان اتیسم محله نسوز:

رویکرد مدیریت شهری تغییر نگاه از حکمرانی به حکمروایی خوب شهری است

خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 در آئین افتتاح خانه کودکان اتیسم محله نسوز امین آباد، شب یلدا را بخشی از فرهنگ ایران دانست و گفت: اگر دوستی در فرهنگ ما جایگاه خاص دارد، انجام کارهای خیر مانند حمایت از کودکان اتیسمی آن را تشدید و تقویت می کند.
کد خبر: ۹۰۹۱۹۹۵
|
۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر فرهاد افشار مشارکت مردم را در حل مشکلات موثر دانست و گفت: مشارکت های مردمی در کنار دولت همواره نقش موثری داشته و موجب کاهش معضلات جامعه شده است؛ امروز نیز در راستای  حمایت از کودکان اتیسم نباید منتظر کمک های دولتی باشیم بلکه مشارکت های مردمی و حمایت های خیرین نقش مهمی در بهبود اوضاع جامعه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: یکی از رویکردهای مدیریت شهری تغییر نگاه از حکمرانی به حکمروایی و از حکمروایی به حکمروایی خوب شهری است و حاکمیت به دنبال تحقق اهداف است و بعد از 200-300 سال باید این رویکرد عوض شود و به سمت حکمروایی خوب شهری برویم.

افشار خاطرنشان کرد: حکمروایی خوب شهری 9 مولفه دارد  که یکی از اولویت های آن مشارکت های مردمی است. اولین گام در این مسیر این است که مردم به حاکمیت اعتماد کنند و در نهایت مشارکت شکل می گیرد که در این صورت قسمت اعظم مشکلات جامعه حل خواهد شد.

شهردار منطقه 20 ادامه داد: راه اندازی خانه اوتیسم امروز در راستای حل یکی از مشکلات درمانی جامعه نشات گرفته از اعتماد مردم است و امیدواریم رویکرد مدیران شهرستان ری و مدیران کلان استان و کشور به سمت حکمروایی خوب شهری حرکت کند.

وی افزود: غرب حدود 70-80 سال اخیر قوانینی را به عنوان دستاورد مدیریت نو ارائه کرده این در حالی است که ما سرمایه عظیم و گنجینه فاخری در قالب سیره نبوی داریم که بیش از 1400 سال پیش از سوی حضرت علی(ع) در قالب نامه ای به مالک اشتر به عنوان اصول حکمروایی خوب ارائه شده است.

  بهره برداری از خانه مهر اتیسم روستای امین آباد با حضور سیده فاطمه ذوالقدر عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی ، حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، فاطمه فکوریان بخشدار مرکزی  و سایر مسئولان برگزار شد.

 

 

 

ارسال نظرات