بیانیه حقوقدانان بسیجی و مطالبه از مسئولان قوای سه گانه

انقلاب اسلامی ایران در حالی دهه چهارم خود را از پشت سر می گذراند که پنجه های حِقد و کینه دشمن و جنگ تمام عیار استکبار و اَیادی آن، علیه انقلاب اسلامی ایران و محور های مقاومت جهان به دلیل پیشرفت و توفیقات روز افزون ایران اسلامی، به وضوح قابل مشاهده است.
کد خبر: ۹۰۹۱۸۹۱
|
۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ‌ آمَنُوا ، کُونُوا قَوَّامِينَ‌ لِلَّهِ‌ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ، وَ لاَ يَجْرِمَنَّکُمْ‌ شَنَئآنُ‌ قَوْمٍ‌ عَلَى،‌ أَلاَّ تَعْدِلُوا،

اِعْدِلوا، هُوَ أَقْرَبُ‌ لِلتَّقْوَى،‌ وَ اتَّقُوا اللَّهَ‌ ، إِنَ‌ اللَّهَ‌ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ‌.

ای کسانی که ایمان آورده اید در حالیکه گواه بر عدل و داد هستید همواره برای خدا قیام کنید. و مبادا درگیری های حزبی، شما را بر آن دارد که عدالت نورزید. عدالت ورزید که آن به تقوا نزدیک تر است. و از خدا بترسید که خدا به آنچه انجام می دهید آگاه است.(سوره مبارکه مائده/آیه8)



انقلاب اسلامی ایران در حالی دهه چهارم خود را از پشت سر می گذراند که پنجه های حِقد و کینه دشمن و جنگ تمام عیار استکبار و اَیادی آن، علیه انقلاب اسلامی ایران و محور های مقاومت جهان به دلیل پیشرفت و توفیقات روز افزون ایران اسلامی، به وضوح قابل مشاهده است. در این جنگ تمام عیار، دشمن از هر آنچه در توان دارد بهره می گیرد تا از رهگذر فشار های اقتصادی و سیاسی و تهدید های نظامی بتواند این سد عظیم و مستحکمِ مقابل خود را که مانع از رسیدن به آرزوهای پست و استثمار گرایانه خود در جهان است را شکست دهد.جامعه حقوقی به عنوان بخش مهمی از بدنه ی این نظامِ مستحکم و مقاوم، نقش و جایگاهی ویژه در این ایستادگی دارد.لذا با توجه به رسالت جامعه حقوقی کشور که وظیفه خود را در ارتقای کارآمدیِ ساختارها و نهادهای جمهوری اسلامی،سنگین تر از دیگران بر دوش خود احساس می کند، خِطاب به مسئولین نهاد ها و قوای سه گانه ذیلاً مواردی را اعلام می دارد:

1- مبارزه با مفاسد اقتصادی

با توجه به برآورد دشمن به شکست در نبرد نظامی احتمالی با ایران، و برنامه ریزی در عرصه تحریم های اقتصادی با هدف ایجاد اختلال در اقتصاد داخل کشور، و اینکه فرماندهی کل قوا حضرت آیت اللهِ العظمی امام خامنه ای در تاریخ اردیبهشت ماه سال 1396 گوشزد فرمودند: «هدفِ میانْ مدت دشمن مسئله اقتصاد و معیشت مردم است»، بنابراین اهتمام و جدیت مسئولین نهاد هاو قوای سه گانه در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی می بایست بیش از پیش، سرلوحه کار و مورد تمرکز قرار بگیرد. چراکه امروز مسئله‌ی اقتصاد، یک مسئله‌ی اساسی در کشور است. فساد بخش کوچکی است اما کمِ آن نیز زیاد است و باید مقابله شود. برخورد قاطع و روشن و بدون مصلحت اندیشی های حزبی و گروهی، با خلافکاران و قانون شکنان و کسانی که معیشت مردم را بازیچه ای برای رسیدن به آمال و آرزو های اقتصادی خود دانسته اند، یکی از وظایف مهمِ مسئولینِ نهاد ها و قوای سه گانه است که می بایست از طریق رصد های اطلاعاتیِ دقیق و اقدام قاطع، قبل از به سرانجام رسیدن آسیب های آن، و مجازات بدون ملاحظه، با جدیت در دستورِ کار قرار گیرد. دولت می بایست نیرو های جوان، پرانگیزه، مومن و انقلابی در مدیریت های کلان و نه فقط در مدیریت های خُرد، بکارگیری نماید. دولت می تواند و باید تلاش کند جلوی فساد را قبل از اینکه به وقوع بپیوندد و نیاز به ورود قوه قضاییه باشد ببندد، مانند قضیه ارز و سکه که می بایست، درِ دروازه از قبل بسته می شد تا منجر به فساد نشود. این، نیازمند نظارت دقیق و صحیح بر عملکرد دستگاه های اجرایی دولت است. قوه مقننه نیز می تواند ضمن نظارت بر اجرای صحیح قوانینِ وضع شده در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی با وضع قوانینی که از انگیزه های درونی فساد پیشگیری می کند با جدیت بپردازد. اگر چه قُوای مجریه و مقننه نقش بسزایی در مبارزه با فسادِ اقتصادی دارند اما قوه قضائیه نیز می تواند از طریق ایجاد امنیت فضای اقتصادی و برخورد با اخلالگران در نظام اقتصادی و نیز با مختل‌کننده‌ی امنیّت به صورت قاطعْ عمل کرده وعرصه را بر جریان ها و عناصر ضداسلام و مردم تنگ کند،تا فضای کسب‌وکارِ مردم، فضای زندگی و مَعیشت مردم، به فضای امنی مبدل گردد.

2- رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم

پیام نوروزی مقام معظم رهبری که در ابتدای سال 1397 فرمودند «همه باید سخت کارکنند»؛ نشان دهنده این است که مسئولین کشور و در رأس آن قوای سه گانه هرکدام برحَسْبِ کارخود باید در این جنگ اقتصادیِ همه جانبه ی دشمن علیه ملت، در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم به صورت شبانه روزی و سخت فعالیت کنند. مسئولین کشور باید با عمق جان به این نکته برسند که مشکلات کشور در داخل حل می شود و نگاه ها نباید معطوف به خارج باشد. چرا که اگر تولید ملی و داخلی شتاب گیردو از توان جوانان،این سرمایه های ملی، به خوبی استفاده شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. اتفاقات چند سال اخیر تجربه ماندگاری شد که اِتِکا به کشورهای خارجی و آمریکا، دردی از درد های کشور را سامان نمی بخشد. تمرکز بر اقتصاد مقاومتی راهِ حلِ مشکلات درونی است. احیای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و حمایت از کالای ایرانی، برخورد قاطع با اخلالگرانِ ارز و بازار و اربابان آنها، تثبیت نِرخ ارز، استفاده از نقدینگیِ در دست مردم و ایجاد بنگاه های تعاونی و خصوصی، تعلیم و آموزشِ راهکار های تولید به جوانان، حمایت از تولید داخلی، حذف دلالی ها و واسطه گری ها، جلوگیری از ورود کالا های غیر ضروری، مبارزه ی محکم با قاچاق کالا و آتش زدن کالای قاچاق در مقابل وارد کننده آن و... اموری است که دولت باید در رابطه با آنها خطِ مشیْ و برنامه یِ روشنْ پیش گرفته، و نتیجه آنرا به ملت ارائه نماید.دشمن در صدد آن است تا در این جنگ اقتصادی و رسانه ای، فضای عمومی مردم را دچار اضطراب نماید و زندگی را بر آنان سخت کند. ارائه نتایج ملموس و عملکَردِ شورایِ عالیِ هماهنگیِ اقتصادی به مردم، یک ضرورت قابل توجه است. دولت باید بتواند با تلاش و جدیت ،اوضاع اقتصادی و معیشت مردم را سامان دهد.

3- حقوق بشر

نقض و پایمال کردن حقوق بشر در دنیا توسط برخی کشور ها همچون آمریکا، عربستان و رژیم جنایت کار صهیونیستی که عیان و در منظر سازمان های بین المللی در حال رخ دادن است میبایست توسط سازمان هاومراجع بین المللی محکوم ومتوقف شود. سکوت سازمان ها، دستگاه ها و کشورهای مدعی حقوق بشر در قبالِ شیوع بیماری های واگیردار، کمبود مواد غذایی و بمباران مردم مظلوم یمن، کشتار و نسل کشی مسلمانان مظلوم میانمار، کشتار فجیح شیعیان نیجریه، کشتار مردم مظلوم غزه در فلسطین اشغالی، ایجاد و تقویت نیروهای تروریستی همچون داعش و القاعده در عراق و سوریه افغانستان، حادثه تروریستی اهواز، جداکردن کودکان از مادرانشان، نقض حقوق شهروندی سیاه پوستان و غلبه نژاد پرستی توسط پلیس و کشتار فرقه داوودیان در آمریکا، کشتار وسیع مردم آفریقا و هند توسط فرانسه و انگلیس، و غیره نشان از خود به خواب زنیِ عمیقِ دستگاه های بین المللی است. کجایند سازمان های بین المللی تا از حقوق مردم مظلوم یمن که چندین سال است زیر رگبار بمب های عربستان سعودی تلفات می دهند دفاع کند. مسامحه در مسئله ترور فجیع جمال خاشقجی و ترکی بن عبد العزیز، دو روزنامه نگار منتقد رژیم آل سعود نشان گر رسوایی بین المللی کشور هایی است که مدعی حقوق بشر در دنیا هستند. در مسئله حقوق بشر و لگد مال شدن ارزش های انسانی این ما هستیم که از رژیم های ظالم دنیا طلبکاریم، نه آنها. لذا قوه قضاییه باید این مسائل را از طریق ستاد حقوق بشر خود به قدرت و به طور تهاجمی مطالبه و پیگیری نماید.

4- استکبار ستیزی

امروز نظام اسلامی با تمام قدرت در مقابل هجمه های دشمنان اسلام و قرآن ایستاده است. این دستاوَردِ نظام اسلامی است که با ایستادگی خود، نظام ظالمانه و غیر عادلانه و مبتنیِ بر ظلم و زور و تزویر و مانند اینها را به چالش کشید و اگر نظام اسلامی با عدم ایستادگی در قبال نظم منحطِ جهانی هویّت خودش را از دست دهد، شکست خواهد خورد.اما به رغم حیله ها و خواب های دشمن، به حکم آیه شریفه «اَشِداءُ عَلَی الکُفار»، ملت ایران همواره در راه استکبار ستیزی و یاری مظلومان و قیام علیه مستکبرانْ، ثابت قدم بوده و هست و در مقابل زورگویی های آمریکا و بقیّه‌ی زورگوهای عالم که مصداقِ تمام استکبار هستندخواهد ایستاد. چراکه تا شِرکْ و کفر هست،‌مبارزه هست و تا مبارزه هست ، ما هستیم. جوانان انقلابی بعنوان فرزندان این انقلاب، محکم‌تر اَز هر زمان دیگری بر سر آرمانِ استکبار ستیزی و مبارزه با مظاهر داخلی آن مانند اَشرافیت و تبعیض و ... که مطلوب دشمن است ایستاده اند و ذره‌ای از مطالبه و پیگیری آرمان‌های انقلاب کوتاه نخواهند آمد و آمادگی تمام و کمال خود را برای تحقق این آرمان‌ها اعلام می دارند.و لازم است مسئولان و خواص به هوش باشند تا از ملت عقب نیفتندو با قدرت در مقابل زیاده خواهی های استکبار، همپای ملت و جبهه مقاومت در مَنطقه، ایستادگی کنند و نگاه خود را به درونْ معطوف دارند. و بدانند که با پیمان بستن با استکبار و اطاعت از برنامه ها و توصیه های آنان همچون FATF ، از پیروزی دور گشته و به عقب برخواهند گشت و زیان خواهند دید. این هشدار قرآنِ کریم به ما مسلمانْ هاست که: «یا اَیها الذینَ آمَنوا اِنْ تُطیعوا الذینَ کَفروا،یَرُدّوکُم عَلی اَعْقابِکُمْ فَتَنْقَلِبوا خاسرین». «ای کسانی که ایمان آوَرده اید اگر از کسانی که کفر می ورزندْ اطاعت کنید،آنها شما را به گذشته ی تان برخواهند گرداند و خسران زده خواهید شد» ( سوره مبارکه آل عمران/ آیه 149).و اکنون که در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم، مسئولان با بهره گیری از تجارب و دستاوَرد های عظیمِ 40 ساله، با تلاش و کارْآمدی و تدبیرِ درست و سعی شبانه روزی، برای تحقق بیشتر آرمان های انقلاب اسلامی حرکت کنند. و حضور هوشیارانه و آمادگی در صحنه ی حماسه را از یاد نبرند که:«اِنَّ نَصْرَ اللهِ قَریب». چرا که ولی امر مسلمین حضرت آیت اللهِ العظمی امام خامنه ای این نَویدْ را بشارت دادند که آمریکا، این شیطان بزرگ و مصداقِ اَتَمِ استکبار، در حال افول ومحکوم به زَوالْ از صحنه ی قدرتِ جهانی است.وعده یِ قطعیِ خدا که «وَ لَیَنْصُرَنَّ اللهُ مَنْ یَنْصُرُه» ان شاء الله محقق خواهد شد، و آینده از آنِ مُتَّقین است.

ارسال نظرات