طلاب خواهر بافقی سالروز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشتند

به مناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح مراسم گرامیداشت این روز با حضور طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان بافق در دانشگاه پیام نور برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۱۵۱۶
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازبافق، در این نشست که اساتید حوزه و دانشگاه و جمعی از طلاب و دانشجویان حضور داشتند حجت الاسلام قاسمی از اساتید حوزه و دانشگاه به ایراد سخن پرداخت.
حجت الاسلام قاسمی در ابتدای مراسم با اشاره به سالگرد شهادت حضرت معصومه علیهاالسلام به شمه‌ای از سجایای اخلاقی این بانوی بزرگ اسلام پرداخت.
وی گفت: حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام الگویی برای همه اقشار و اعصار هستند که از ویژگی‌های منحصر بفردی برخوردار بوده اند به طوری که از جانب برادرشان امام رضا علیه السلام، معصومه لقب می‌گیرند.
حجت الاسلام قاسمی در ادامه به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: شهید بزرگوار مفتح از زمره افرادی بود که واقعا تشنه علم و معنویت بود و در این راه تلاش فراوان کرد و ثمره تلاشش را نیز به دست آورد برای اعتلای اسلام و ایجاد وحدت بین مردم شکنجه‌ها شد و زندان‌ها رفت و در حالی که رژیم پهلوی با ایجاد دانشگاه در کشور سعی داشت این نهاد را در مقابل حوزه‌ها قرار دهد با تلاش‌های پیگیر این شهید بزرگوار و همچنین استاد شهید مرتضی مطهری این توطئه خنثی شد.
وی در ادامه افزود: مسأله وحدت بین حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، و هدف در دین ما اعتلای اسلام و نشر آن در سراسر جهان است، و وحدت این دو قطب فرهنگی باعث تحقق این هدف و رسیدن به آرامش معنوی خواهد شد.
انتهای پیام/ 
ارسال نظرات