خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی:

کنگره سراسری عقیله‌العرب در آذربایجان‌غربی 10 دی ماه امسال برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت:
کد خبر: ۹۰۹۱۵۰۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری صبح امروز در جلسه ستاد سومین کنگره ادبی سراسری عقیله‌العرب و نخستین جشنواره سراسری آیات که در اداره کل فرهنگ و ارشاد برگزار شد، با اشاره به اهداف کنگره ادبی عقیله‌العرب، اظهار کرد: تاکنون ۲۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره سراسری عقیله‌العرب در آذربایجان‌غربی ارسال شده که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: از اهداف اصلی کنگره نقش و جایگاه حضرت زینب(س) در زنده نگه‌داشتن اسلام، اشاعه فرهنگ ناب اهل بیت(ع) به ویژه خلق آثار بدیع در حوزه شعر آئینی، ترویج فرهنگ و رسالت حضرت زینب (س) در میان قشر پرستار جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا ۳۰ آذر ماه تعیین شده است، افزود: بخش اصلی کنگره ادبی عقیله‌العرب فضائل و مناقب حضرت زینب (س)، نقش و جایگاه ویژه حضرت زینب به عنوان پرستار در قیام عاشورا، بصیرت‌شناسی حضرت زینب (س) در تبیین قیام امام حسین (ع) و همچنین بخش ویژه مسابقه جشنواره عقیله‌العرب در خصوص مدافعان حرم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه شرایط شرکت برای عموم علاقه‌مندان در تمامی شرایط سنی آزاد است، بیان کرد: علاوه بر آن آثار ارسالی به دبیرخانه باید به زبان ترکی بوده و آثار ارسالی به صورت تایپ شده باشد و همچنین اشعار مربوط به مدافعان حرم از امتیاز ویژه برخوردار است.

وی به جوایز ویژه بخش اصلی این کنگره ادبی اشاره کرد و گفت: به نفر اول گنکره ادبی عقلیه‌العرب یک و نیم میلیون تومان جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر، نفر دوم یک میلیون تومان جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر و به نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

خدایاری با اشاره به اینکه تاریخ برگزاری این کنگره ۱۰ دی‌ ماه سال جاری است، بیان کرد: تاکنون ۲۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره سراسری عقیله‌العرب ارسال که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته و ۴۵ اثر ارسالی به دبیرخانه نیز از ارومیه است.

انتهای پیام 

ارسال نظرات