سرهنگ عسگری: معلمان در حوزه فرهنگ عمومی و اندیشه، بیشترین و سنگین ترین مسئولیت ها را به عهده دارد و معلم پس از والدین سرمشق همه جانبه کودکان و نوجوانان آینده ساز جامعه است.
کد خبر: ۹۰۹۱۴۲۶
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه چالوس، مراسم تودیع و معارفه مدیر کانون بسیج دانش آموزی شهرستان چالوس با حضور مسولین شهرستان و فرهنگیان در نماز خانه اداره آموزش وپرورش برگزار شد.

 در این مراسم سرهنگ جابر عسگری فرمانده سپاه ناحیه شهرستان چالوس، ضمن بیان اهمیت ونقش معلمین در هدایت وتوسعه ارزش ها گفت:معلمان ، زیربنای نظام اسلامی را پایه‌ریزی می‌کنند و اگر این پایه‌ها مستحکم ساخته شود، دوام و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی تضمین خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت چالوس افزود: سهم آموزش‌ و پرورش در توسعه کشور و تکامل انسان‌ها، سهم قابل‌ قبول کلیدی و بنیادی است و خدمات معلمان در تمامی حوزه‌ها قابل‌ مشاهده است.

وی خاطر نشان کرد: معلمان در حوزه فرهنگ عمومی و اندیشه، بیشترین و سنگین ترین مسئولیت ها را به عهده دارد و معلم پس از والدین سرمشق همه جانبه کودکان و نوجوانان آینده ساز جامعه است.

سرهنگ جابر عسگری با بیان اینکه بسیج در توسعه و ترویج فرهنگ و ارزشهای انقلابی و اسلامی نقش موثری دارد و از مهمترین انتظاراتی که از بسیج می رود پایبندی به الزامات اخلاقی، اجتماعی، علمی و همچنین تقویت صبر، گذشت و افزایش تعامل در محیط کاری ونشر آرمان های انقلاب وشهدا است.

وی به اهمیت برگزاری یادواره های شهدای دانش آموز در مدارس اشاره کرد و افزود : یادواره شهدای دانش آموز با هدف معرفی شخصیت شهدا و زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت در بین دانش آموزان بسیجی در مدارس با عنوان طرح شهید بهنام محمدی برگزار می شود.

ایشان افزودند ؛طرح شهید بهنام محمدی که یکی از مهم ترین طرح های بسیج درکشور است که در مدارس مقطع متوسطه شهرستان همچون سراسر کشور در حال اجرا می باشد.

وی ادامه داد: این طرح پیوندی بین سه مجموعه مدرسه، مسجد و خانواده با یکدیگر است و هدف آن تربیت دانش آموزان تراز اسلامی و کادر سازی برای آینده نظام جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان چالوس بیان داشت: تا زمانی که تمامی دانش آموزان عضو طرح شهید بهنام محمدی شوند، این طرح با همکاری آموزش و پرورش ادامه دارد.

این مسئول شهرستانی خطاب به بسیجیان متذکر شد: باید منویات مقام معظم رهبری انجام شود و بر بسیجیان واجب و ضروری است که روز به روز سخنان معظم‌له را رصد و پیگیری نمایند.

وی در ادامه به توطئه های بی شمار دشمن علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن با همه ابزارهای خود(چه به لحاظ سخت افزاری و جنگ رو در رو در اوایل انقلاب و ترور ها و حمایت از گروههای تروریستی و چه به لحاظ نرم افزاری بعد از آن تا کنون) علیه این انقلاب وارد عمل شد ولیکن بسیج و تفکر بسیجی به عنوان سدی عظیم در مقابل آن هشیارانه و آگاهانه ایستاد و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، بسیج به عنوان کلید طلایی حل مشکلات توانست به مقابل با آنها بپردازد.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان چالوس ضمن تشکر از فعالیت های انجام گرفته و آرزوی موفقیت برای مسئول جدید بسیج دانش آموزی شهرستان اظهار داشت:حضور فعال اعضاء بسیج در صحنه های مختلف سیاسی ،مذهبی ،فرهنگ نماز و حجاب ، عفاف ،رعایت کامل اخلاقی ،کسب علم و دانش و شرکت در مباحث سیاسی و فرهنگی ، به ویژه پشتیبانی از ولایت فقیه و اطاعت از انتظارات ایشان امر بسیار مهم و ضروری است.

عسگری در پایان گفت: این مراسم تودیع و معارفه نیست و همانند رسالت اولیه بسیج در زمان شکل گیری آن تمایزی نیز بین فرمانده و بسیجیان وجود ندارد و همه در یک سنگر باید در راستای اعتلای ایران اسلامی تلاش کنند.

کمال صفر رضوی مسئول سابق بسیج دانش آموزی شهرستان چالوس ضمن تشکر از همراهی مجموعه آموزش وپرورش شهرستان با بسیج دانش آموزی، گزارش کوتاهی از اقدامات انجام گرفته در دوران مسئولیت همچون اردوهای طرح هجرت، اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب با عنوان کاروان راهیان نور ،برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی، کیفی سازی آمادگی دفاعی وحضور دانش آموزان در میدان تیر ، عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدای دانش آموز و معلمان شهید، حضور سازمان یافته دانش آموزان بسیجی دختر و پسر در نمازهای جمعه، اجرای طرح شهید بهنام محمدی و.... اشاره کرد.

شایان ذکر است در این مراسم از آقای علیرضا اسکندری به عنوان مسئول جدید بسیج دانش آموزی معرفی شد و از زحمات آقای کمال صفر رضوی زاده مسئول سابق بسیج دانش آموزی تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها