نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

لزوم توجه به فرهنگ کار و تلاش در لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: سومین عامل رشد و پیشرفت هر جامعه ای مسئله فرهنگ کار، تلاش و کوشش است که متاسفانه در این زمینه جامعه ما ضعیف است و در این زمینه تنبلی و تن پرور هستیم .
کد خبر: ۹۰۹۰۳۸۶
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت الله سید احمد میرعمادی،  امروز در آیین افتتاح مرکز آموزش های آزاد دانشگاه پیام نور لرستان ضمن تبریک روز میلاد امام حسن عسگری (ع)  با بیان اینکه رشد و پیشرفت هر جامعه ای مدیون چند عامل است، اظهار داشت: نخستین عامل خواستن  و اعتماد به نفس است چرا که اگر می خواهیم رشد، پیشرفت و تعالی داشته باشیم، مسئله اعتماد به نفس در این زمینه مهم است.

وی گفت: امروز جوانان ما چه تحصیل کرده و چه افرادی که تحصیلات معمولی را طی کرده‌اند نیازمند اعتماد به نفس هستند.

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه دومین عامل موثر در پیشرفت هر جامعه ای دانش و فناوری است، خاطر نشان کرد: دانش و فناوری، پایه و اساس پیشرفت است و بدون دانش کارها پیش نمیرود.

وی در رابطه با انتظارش از مرکز آموزش های آزاد دانشگاه پیام نور لرستان گفت:  انتظار می رود این  مرکز فناوری‌ها، روش ها و مهارت‌های لازم را بیاموزد و در مقام عمل آن فناوری، روش و حرفه را بیاموزیم چراکه دانش و فناوری کلید است.

میرعمادی عنوان کرد: سومین عامل رشد و پیشرفت هر جامعه ای مسئله فرهنگ کار، تلاش و کوشش است که متاسفانه در این زمینه جامعه ما ضعیف است و در این زمینه تنبلی و تن پرور هستیم .

وی با بیان اینکه کار و تلاش سبب افزایش طول عمر، سلامتی، موفقیت و نشاط  می‌شود، گفت: فردی که کار می کند نشاط دارد و عمر و سلامتی بدنش زیاد می شود  پس باید فرهنگ کار کردن را ترویج دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان  با اشاره به اینکه در روایات آمده است رفتار خوب رزق را زیاد می کند، بیان کرد:سرمایه آخرین عامل رشد و پیشرفت هر جامعه ای است؛ جذب سرمایه، ثروت و پول به صورتی است که رفتار و  معاشرت ما صحیح باشد.

وی عنوان کرد:اما می توانیم با استفاده از ظرفیت‌ها و با رفتار،استقبال ،حرمت گذاری و با جدیت درونی فرد را جذب کنیم و سرمایه گذار را جذب کنیم .

میرعمادی روش کار و فعالیت، درامد و کار آفرینی  را برای جامعه ما ضروری و مهم دانست و گفت: اگر این عوامل دست به دست هم دهد رشد و پیشرفت را خواهیم داشت و اگر همه دانشگاهها به این سمت روند که  کاربردی باشند زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

 

ارسال نظرات