خبرهای داغ:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه:

تلاش برای تعمیق فرهنگ کتابخوانی باید از خانواده آغاز شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه در مراسم قرعه کشی نفرات منتخب دومین مرحله مسابقه کشوری کتابخوانی موسسه بوستان فرازنگان گفت : تلاش برای تعمیق فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید از خانواده ها و از همان نخستین سال های زندگی توسط والدین آغاز شود.
کد خبر: ۹۰۸۹۴۹۴
|
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، احمد دادرس فیاض با اشاره به چالش های عصر حاضر افزود: فضای مجازی می‌تواند یک فرصت مطلوب باشد اما این زمانی است که بتوانیم استفاده مطلوب و بهینه از آن داشته باشیم  که متاسفانه اینچنین نیست . طبق آماری که اخیرا منتشر گردیده سرانه مطالعه مردم روزانه ١٢ دقیقه اعلام شده در مقابل ١٦٩ دقیقه استفاده از فضای مجازی که عمدتا بصورت بازنشر و تفریحی می‌باشد.

وی با اشاره به اهمیت حرکت های تاثیر گذار در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز گفت: اینگونه اقدامات می‌تواند منجر به ایجاد انگیزه در مردم گردد و در این راستا تمامی مسئولین و متولیان فرهنگی وظیفه دارند تا از این اقدامات حمایت کنند.

حجت الاسلام صفرزاده معاون فرهنگی دانشگاه مراغه نیز در این مراسم ضمن اشاره به جایگاه رفیع مطالعه و کتاب در آیات و روایات دینی گفت : در بسیاری از آیات قرآن کریم و نیز روایات و منابع دینی به اهمیت کتاب پرداخته شده است و این مبین جایگاه رفیع امر کتابخوانی در دین مبین اسلام است .

وی افزود: پیشنهاد بنده برای دست اندر کاران اینگونه حرکتها این است که اگر با یک حرکت برنامه‌ریزی شده و هدفمند از مخاطبان سطح دبستان و متناسب با سن و روحیه شروع و به مرور زمان در سطح مدارس و دبیرستانها توسعه یابد ، قطعا در نهایت منجر به یک برونداد مطلوب و موثر خواهد شد .

 در این مرحله از مسابه سراسری کتابخوانی موسسه بوستان فرزانگان که با مشارکت تعدادی از ادارات و نهادها از جمله فرمانداری ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه برگزار شد ،  تعداد ٥٠٠ نفر شرکت کننده از کل کشور حضور داشتند که ٢٥٠ نفر از این افراد با کسب امتیاز لازم به مرحله قرعه کشی مسابقه راه یافتند و در مراسم مذکور به قید قرعه نفرات منتخب نیز با حضور مسئولین شهرستان معرفی شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها