حجت‌الاسلام راشدی یزدی:

مردم در هیچ برهه‌ای از تاریخ این مملکت اینگونه به میدان نیامده‌اند/ فقط در انقلاب اسلامی است که جمیع مردم قیام کردند

حجت‌الاسلام راشدی یزدی گفت: در هیچ زمانی از تاریخ چندین هزار ساله این مملکت مردم اینگونه به میدان نیامده‌اند، این تاریخ است بخوانید ببینید و اگر دارید ارائه بدهید.
کد خبر: ۹۰۸۸۷۱۵
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی در مراسم گرامیداشت شهید ایرج صفاری که صبح امروز در مسجد روضه محمدیه برگزار شد گفت: مرگ یک واقعه‌ای است و همانندی که حوادث مختلف زندگی که بر انسان می‌گذرد حالت ترس و واهمه و اشمئزاز ندارد این لغت هم نباید چنین باشد.

وی اظهار داشت: مرگ هم باید همانند تولد و ازدواج برای ما انسان‌ها رخدادی خرسند کننده باشد، اما اینگونه نیست، چون انسان واقعیت مرگ را درک نکرده است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: انسان موجودی است که در اثر زندگی صالح به ارتقائات بسیار بالا دست پیدا می‌کند لذا دلیلی ندارد که انسان از مرگ بترسد. انسان اگر در مسیر زندگی به معنای واقعی زندگی داشته باشد و نه اینکه صرفا زنده بماند -چرا که مابین زندگی کردن و زنده ماندن فصل ممیز بین انسان و حیوان است- دیگر نباید از مرگ بترسد.

راشد یزدی خاطرنشان کرد: یکی از مراحل سکویی برای پرش انسان -که این پرش جهش انسان در تکامل است-، شهادت است. شهادت انسان را به یک مقام خاص می‌رساند که اگر کسی بخواهد با سایر عبادات به این مقام برسد باید سال‌های سال زحمت بکشد.

وی یادآور شد: پیامبر در روایتی می‌فرماید روز قیامت چند گروه رسما اجازه شفاعت پیدا می‌کنند اول انبیا، دوم علما و سوم شهدا؛ لذا فردای قیامت شهدا هم در کنار انبیا و علمای بزرک شفاعت می‌کنند. شهدا عالمان بزرگ نبوده‌اند، اما اگر شهادت و جانشفانی آن‌ها نبود، قم و نجفی هم وجود نداشت و آن‌ها هستند که نجف و قم را آرام نگه داشته‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: ما حتی در لفظ هم حق نداریم به کسانی که شهید شده‌اند بگوییم مرده‌اند، بلکه باید از لفظ شهادت استفاده کنیم و شهادت هم یعنی متولد شدن. شهدا کسانی هستند که به مقام قرب پرودگار رسیده‌اند و همه تلاش ما این است که به این مقام برسیم.

راشد یزدی بیان کرد: مردن عادی است و خیلی‌ها می‌میرند، اما برخی واقعا لیاقت این را دارند که به شهادت برسند و هیچ ایثاری مانند شهادت نیست، لذا شهید خودش خاصیت ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه شهید شدن بهترین نوع مردن است، اضافه کرد: پنجه‌های توانا و پرقدرت اضمحلال‌گر مرگ دامن هر موجود زنده‌ای را بگیرد او را نابود می‌کند و نام و یاد او از بین می‌رود، اما وضعیت شهید متفاوت است.

راشد یزدی تأکید کرد: ما به برکت شهدا است که به اینجا رسیده‌ایم و البته هنوز هم آنگونه که باید نتوانسته‌ایم از نعمت بزرگ الهی یعنی خون شهدا درست استفاده کنیم و آیندگان بهتر از این نعمت استفاده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی ۲۵۰ هزار نفر از جوانان ما به شهادت رسیدند که ۶۵ هزار نفرشان همسر و فرزند داشتند، تصریح کرد: خانوده ایران ۲۵۰ هزار جگرگوشه و میوه دلش را در راه خدا داده است، لذا مطمئن باشید استقلال، عزت و شرف شما ابدی است.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در هیچ زمانی از تاریخ چندین هزار ساله این مملکت مردم اینگونه به میدان نیامده‌اند، این تاریخ است بخوانید ببینید و اگر دارید ارائه بدهید.

راشد یزدی خاطرنشان کرد: هیچ‌وقت چنین انقلاب و تحولی در مملکت به وجود نیامده بود و همیشه گروه‌هایی آمده‌اند و شکست خوردند و رفتند و فقط در انقلاب اسلامی است که جمیع مردم قیام کردند و اینگونه در دفاع از انقلاب ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه شهدا تضمین‌کننده عزت و شرف ملت هستند و خون‌های زیادی ریخته شد که نظام استحکام پیدا کرد، اظهار داشت: در حال حاضر در دنیا این همه دولت‌ها با ما دشمنی می‌کنند، اما می‌بینیم ما ابرقدرت معنوی بر صحنه مردان و زنان صالح در داخل و خارج هستیم و این از بین نخواهد رفت.

راشد یزد بر تأکید بر شکست ناپذیر بودن انقلاب اسلامی، افزود: طوری فنداسیون انقلاب اسلامی ریخته شده که هر عمارت و هر ارتفاعی که بر آن قرار بگیرد، مطمئنا تکان نخواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی کشور ساخته و پرداخته شده از بنیه پرقدرت نیروی نظامی کشور است منتها کارش به درون مربوط می‌شود و همیشگی است و حافظ خون و آبرو و عرض و مال این مردم است.

راشد یزدی گفت: الحمدلله روشی که نیروی انتظامی کشور از بعد از انقلاب پیشه خود ساخته این است که این نیرو از مردم با مردم و برای مردم و در قلب مردم است. اگر کسی از مردم با مردم و برای مردم باشد جایش در قلوب مردم است.
ارسال نظرات