برپایی ستاد زکات مازندران؛ گامی در جهت تقویت فرهنگ معنوی در استان

ستاد زکات مازندران در حالی امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد تا گامی در جهت تقویت این فرهنگ معنوی در جامعه باشد.
کد خبر: ۹۰۸۷۸۲۳
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران ، جلسه ستاد زکات مازندران امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در مازندران، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، خیران و اعضای ستاد زکات استان در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در مازندران در این نشست گفت: زکات از مصادیق بارز صدقات در جامعه اسلامی بوده که به عنوان پشتوانه مالی برنامه‌های اجتماعی، در اصلاح ساختار جامعه تاثیر به‌سزایی دارد.

وی افزود: کشاورزی در مازندران برنج و مرکبات است و طبق 9 مورد محصولی که در اسلام تاکید شد و در مازندران کمرنگ است اما با این مبلغ جمع آوری شده، جای قدردانی دارد.

طبرسی گفت: دست‌اندرکاران زکات بحث زکات را جدی بگیرند و مردم اگر آثار زکات را ببینند بیشتر اعتماد می‌کنند. برای فرهنگ‌سازی درست باید از کودکی فرزندان خودرا با واجبات دین و فلسفه آن آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: زکات جز منابع مالی اقتصادی اسلام بوده که برای اداره و تامین معاش فقرا و قشر ضعیف جامعه به‌کار گیرد. خشکسالی موجب شد عده‌ای اقدام به خریداری زمین‌های کشاورزی استان کنند که باید نظارت‌ها بیشتر شود تا استان حفظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: اگر واجبات دینی مانند نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود جامعه از لحاظ مالی اصلاح و فقرای جامعه بی‌نیاز می‌شوند.

وی تصریح کرد: بعد از تشکیل حکومت اسلامی مسئولیت داریم پایه و اساس اسلام را حفظ کنیم و در جهت توسعه این فریضه مهم گام برداریم.

ایجاد سامانه جمع‌آوری زکات در بخشداری‌های مازندران

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران  نیز گفت: باید در زمینه جمع‌آوری زکات سامانه‌ای در سطح بخشداران، دهیاران و شوراها طراحی شود تا این فریضه مهم به درستی اجرا شود.

حسن اصغریان رستمی افزود: برخی روستاها محصول آن‌چنانی ندارند که بتوانند زکات پرداخت کنند اما روستایی که با توجه به کشت و زرع محصولات کشاورزی و باغی به آن روستاها زکات تعلق می‌گیرد حتما پیگیر می‌شویم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران  نیز بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری زکات یکی از واجباتی است که باید بیشتر به آن توجه شود و نهضت زکات باید صورت گیرد.

نوروزی افزود: صدا و سیما در ترویج فرهنگ زکات نقش مهمی دارد و می‌تواند از کارشناسان برنامه و احکام حوزه زکات استفاده کنند تا مردم با آثار و برکات زکات آشنا شوند

وی بیان کرد: مبلغان در احیای زکات کشاورزی و اثر آن در برکات زندگی در حوزه اقتصاد و دارایی معافیت مالیاتی استفاده شود. نماز، زکات و انفاق آسیب‌ها را کاهش می‌دهد که با پرداخت به موقع آن رشد و تعالی جامعه را در پی دارد.

خبرگزاری تسنیم

ارسال نظرات
پر بیننده ها