ملت اسلامی ما از ترور ترس ندارند/ کلید سعادت جامعه به دست دانشجو و معلم مومن، متعهد و انقلابی است

حجت‌الاسلام قاسمی با اشاره به اینکه مردم ما در مکتب شهادت درس آموختند خطاب به دشمنان گفت: مردم ما را با ترور نترسانید.
کد خبر: ۹۰۸۷۳۹۷
|
۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی (ره) مرکز استان گفت: سران برخی کشورهای عرب منطقه تفکر استعمار پیر انگلیس و آمریکا را دنبال می‌کنند و بدانند که نیرو‌های غیور ایران انتقام حادثه بمب گذاری چابهار را در میدان مقاومت خواهند گرفت.

وی گفت: بمب‌گذاری توسط دشمنانی که مرد جنگ در میدان نیستند تلفات زیادی بر جای گذاشت و در چابهار ۴۲ نفر از مردم بی‌گناه کوچه و بازار مجروح شدند.

خطیب موقت جمعه ساری افزود: برخی از سران عرب ادای مرد بودن را در می‌آورند ولی در رفتارشان ازمردانگی و شرافت انسانی هیچ بویی نبرده اند اما ایران اسلامی با اقتدار مقاومت حزب الله و فاطمیون در کنار مردم سوریه ایستادند و مرد میدان بودند.

حجت‌الاسلام قاسمی با اشاره به اینکه مردم ما در مکتب شهادت درس آموختند خطاب به دشمنان گفت: مردم ما را با ترور نترسانید.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه آمریکا لکه ننگی به نام دولت سعودی را یدک می‌کشد افزود: این‌ها که دم از حقوق بشر می‌زنند، بیش از سه سال است که مردم و کودکان یمن را می‌کشند در این مدت آمریکا و اروپا کجا هستند؟ روزنامه‌نگاری را که علیه بن‌سلمان قلم و قدم علیه حکومت جاهل می‌زند به قتل می‌رسانند.

وی گفت: جای تأسف دارد که اروپایی‌ها سکوت می‌کنند، و در گوشه گوشه‌های این دنیا جنایت‌های فراوان می‌شود، ولی کسی حرفی نمی‌زند و چشم بر این جنایات علیه بشریت دریمن و سوریه بسته اند.

امام جمعه موقت ساری افزود: امروز مصادف با روز دانشجو ۱۶ آذر ماه ۱۳۳۲ در اعتراض دانشجویان بیدار دانشکده فنی تهران که در آن زمان در مقابل استکبار ایستادند ، است و بنا بر تعابیری که امام و رهبری بیان کردند کلید سعادت یک کشور به دست معلم و دانشجوست ، جنبش دانشجویی ضد استبداد و عدالتخواه است.

حجت‌الاسلام قاسمی گفت: جنبش دانشجویی دارای پنج رویکرد است که شامل پایبندی به پایه‌های اساسی انقلاب و پایبندی به استقلال سیاسی و اقتصادی و امنیتی و فرهنگی، هدف‌گیری انقلاب با همت بلند و حساسیت در مقابل کار دشمن ، دارا بودن تقوای الهی و سیاسی و جنبش سیاسی است و دانشجویان باید همه این شاخصه‌ها را با هم داشته باشند.

وی افزود: آفت‌های دشمن ، دانشجویان را تهدید می‌کند که شامل نفوذ و بهره‌برداری از جنبش دانشجویی ، دور کردن از آرمان‌های نظام و خون شهداست، دور کردن از جایگاه ولایت فقیه و قانون، مطیع کردن دانشجویان، افتادن در دام احزاب و گم کردن هدف است، دانشجو باید بیدار بوده و همانند دانشجویان ۱۳۳۲ آگاه باشند.

وی گفت: مازندران که از نعمت دریا، دشت و جنگل برخوردار است اما از عقب ماندگی اقتصادی در رنج و هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده ودر واقع هنوز فقیر است، از مسؤولان بومی می‌خواهم که در مقام خود برای رفع مشکلات مازندران تلاش کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها