خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

غواصی دراروند؛ جنگ با آب و جنگ با دشمن

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در یادواره شهدای غواص، گفت: رزمندگان آذربایجانی در قالب گروهان غواصی با غلبه بر عمق خروشان و طغيانی اروند دشمن را در آب زمین گیر کردند.
کد خبر: ۹۰۸۷۱۲۷
|
۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم با بیان اینکه جنگ برای غواصان جنگی دو جانبه بود، اظهارداشت: جريان اروند، جريان صاف و آرام است اما عمق آن خروشان و طغيانی است که غواصان کار کشته زمان جنگ با شنيدن نام اروند هوايي مي شدند و تمام سختي عبور از اين رودخانه راکه حتي عراقي ها تصور نمي کردند کسي بتواند از آن عبور کند، به جان مي خريدند.
وی افزود: در تاريخ دفاع مقدس ، عمليات هاي بدر، والفجر 8 ، عمليات کربلاي 4 و کربلاي 5 با حضور و ايثارگري غواصان اجرا شد که در عمليات کربلاي 5 در شلمچه و اروند رود، فرماندهي واحدها به عهده آذربایجانی ها بود.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: فيزيک بدني و جثه قوي بچه هاي آذربایجانی باعث شد بخش عمده اي از کارهاي سخت ارتش و سپاه به این رزمندگان سپرده شود به ويژه که ماموريت هاي آبي خاکي ماموريت هاي سختي بود و ريسک بالايي داشت؛ آذربايجاني ها حضوری فعال داشتند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه سخت ترين عمليات غواصان کربلاي 4 بود که بسیارعملياتي پيچيده و حرفه اي به حساب می آمد ادامه داد: اين عمليات آن قدر پيچيده بود که اگر به موفقيت کامل مي رسيد،بدون شک بدنه ارتش عراق در هم کوبيده مي شد.

در این یادواره از آلبوم تصویری - روایی دریادلان خط شکن آذربایجان شرقی رونمایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها