خبرهای داغ:
نویسنده اهل اسدآباد خبر داد

تالیف اثر جامعی درباره تاریخ اسدآباد

نویسنده اهل اسدآباد گفت: 28 سال است که مشغول تالیف اثر جامعی درباره تاریخ اسدآباد هستم که در سال 98 به چاپ می‌رسد.
کد خبر: ۹۰۸۴۰۲۹
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶

تالیف اثر جامعی درباره تاریخ اسدآبادکمال شفیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد اظهار داشت: بعد از انقلاب فرهنگی به دعوت وزارت ارشاد اولین نشست انجمن‌های ادبی استان را تشکیل دادیم.

وی با اشاره به تالیف بیش از 56 جلد کتاب بیان کرد: نزدیک به 15 کتاب دیگر نیز در دست تالیف و چاپ دارم.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: اولین کتاب تالیف شده بنده به نام «اینها غذا نمیشه» تاکنون 270 هزار نسخه چاپ شده و کتاب «گوزن‌های پا به ماه» نیز بیش از 10 بار تجدید چاپ شده است.

وی عنوان کرد: آثارم در جشنواره‌های بین‌المللی معتبری همچون بلونیا، فرانکفورت، استانبول و ارمنستان عرضه شده و به زبان‌های مختلفی همچون عربی، ترکی استانبولی، چینی، انگلیسی، کردی و اسپانیولی ترجمه شده است.

شفیعی با بیان اینکه اولین کسی که در سطح کشور شعر سپید را وارد حوزه نوجوان کرد، بنده بودم که این اقدام در انتشار کتاب‌هایم امتداد پیدا کرد، اظهار داشت: 28 سال است که مشغول تالیف اثر جامعی درباره تاریخ اسدآباد هستم که در سال 98 به چاپ می‌رسد.

وی کاوش در تاریخ 40 هزار ساله اسدآباد از روی منابع دانشگاهی دانشگاه‌های معتبر جهان همچون هامبورگ، قاهره و دهلی را از ویژگی‌های بارز این اثر مرجع عنوان کرد و افزود: غیرممکن است نقطه‌ای مابین آناهیتا و هگمتانه قرار داشته باشد اما از تاریخ تمدنی طولانی برخوردار نباشد.

این محقق ادبیات ادامه داد: تاریخ اسدآباد پر از شخصیت‌های مشهوری است که دارای شخصیت‌هایی به مراتب هم شأن و حتی بالاتر از سیدجمال الدین هستند.

وی افزود: اولین قاضی القضات ایران کبیر و یکی از اولین مورخین مشهور به نام «ابن شادی»(نویسنده مجمل التواریخ و القصص) اهل اسدآباد بوده‌اند.

شفیعی بیان کرد: تاکنون در برنامه‌های تلویزیونی زیادی همچون کتاب باز، چشم شب روشن و... حضور داشته‌ام و حتی برای حضور در برنامه خندوانه نیز از من دعوت شد اما به علت ماهیت طنز این برنامه و عدم ربط داشتن به حوزه ادبیات دعوت خندوانه را قبول نکردم.

وی ابراز کرد: اولین کسی که اسم آدراپانا را عنوان کرد بنده بودم که این اتفاق در اوایل دهه 70 در گاهنامه شهر رخ داد که پس از آن بود که این اسم مطرح شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات