خبرهای داغ:

نشست جامع روحانیت شیعه و سنی بخش انزل با موضوع وحدت برگزار شد

به مناسبت هفته وحدت، نشست روحانیت شیعه و سنی بخش انزل برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۳۷۲۵
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

 پورجبلی بخشدار انزل در نشست جامع روحانیت شیعه و سنی، با تبریک هفته وحدت، ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و هفته بسیج گفت: وحدت یکی از مهمترین توصیه های دین اسلام است که باید چه در مواقع تهدید دشمن و چه در مواقعی که تهدیدات دشمن نیست به این امر توجه ویژه گردد.

بخشدار انزل تصریح کرد: بسیج نیز یکی از یادگارهای امام راحل به کشور اسلامی ایران بوده،چه جالب و زیباست که هفته وحدت و بسیج امسال در کنار هم  بوده اند و بسیج مردمی و وحدت هر دو لازمه های رشد و شکوفایی کشور می باشد.

امام جمعه قوشچی در ادامه این نشست ضمن گرامی داشت هفته وحدت و هفته بسیج تاکید داشت: چنین نشست هایی با محوریت وحدت در چنین ایامی باید بیشتر و پر رونق تر شود چراکه چنین محافلی موجب ابراز محبت و گرد هم آمدن برادران شیعه و سنی می شود.

عباسی ادامه داد: منشاء اختلافات موجود بین مردم بهانه هایی همچون شیعه بودن سنی بودن و آذری و کرد و چنین حرف هایی است، به همین دلیل علما و روحانیت باید محوریت فعالیت های خود را ایجاد وحدت و همبستگی بین مسلمین قرار دهند.

وی گفت: گرد هم آمدن برادران شیعه و سنی در کنار هم موجب محبت و وحدت بین مسلمان ها و اطلاع داشتن از احوالات همدیگر می شود، دوری روحانیون شیعه و سنی از هم می تواند عامل ایجاد تفرقه و بر هم زدن اتحاد مسلمانان شود.

ماموستا ابراهیمی امام جماعت روستای قولنجی نیز در ادامه با تبریک هفته وحدت گفت: امروزه مسلمانان بیشتر از همه چیز به وحدت و همبستگی نیاز دارند اگر وحدت به معنای واقعی کلمه بین مسلمانان وجود داشته باشد امروز  شاهد جنگ و خونریزی مسلمین در یمن و سوریه و میانمار نبودیم.

وی تاکید کرد: در زمان امروزی اگر دستاوردی داشته باشیم به وسیله وحدت می باشد، وحدت موجب ایجاد محبت و جبران مشکلات و حتی عامل آرامش و امنیت هست.

سرهنگ دوم پاسدار خان محمدی فرمانده حوزه مقاومت بسیج انزل با اشاره به توطئه های دشمن در زمینه اختلاف پراکنی و بر هم زدن وحدت مسلمین جهان، گفت: خداوند متعال را شاکریم که دشمنام اسلام  با آن همه تبلیغات و هزینه های میلیاردی در راستای اختلاف پراکنی و بر هم زدن وحدت مسلمین در کشور عزیزمان ایران موفق نشده اند.

 سرهنگ دوم خان محمدی ادامه داد: وظیفه ما و روحانیت در مقابل توطئه چینی های استکبار جهانی این است که در برابر مسائل موجود روشنگری گردد تا مردم فهیم از نقشه های شوم دشمنان اسلام با خبر بوده و باعث ایجا خلاء برای بر هم زدن وحدت مسلمین نشوند.

انتهای پیام

ارسال نظرات