تحصیل بیش از ۲۰۰ هزار شیعه و سنی در حوزه‌های علمیه

مدیر کل حوزه‌های علمیه کشور دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را متعلق به تمام امت اسلام دانست و گفت: ایران هیچگاه این دستاوردها را بدون امت اسلامی برای خود متصور نیست.
کد خبر: ۹۰۸۳۴۶۴
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،آیت‌الله اعرافی مدیر کل حوزه‌های علمیه کشور امروز در نشست عمومی چهل سالگی انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب را از منادیان و جلوداران حرکتهای تمدنی و وحدت‌بخش در اسلام دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته در برابر سنگین‌ترین هجمه‌های غرب ایستاد و از مقاومت در برابر دشمنان کوتاه نیامده است، به گفته وی ایران همیشه در کنار مظلومان و مستضعفان ایستاده و بهای سنگینی را در این زمینه داده است.

آیت‌الله اعرافی گفت: ایران در طول این سالها یک لحظه هم از هدف حملات فکری و فرهنگی مستکبران عالم رهایی نداشته است اما این انقلاب باحفظ آرمانهایش و مقاومت در مسیر وحدت در تمام شاخص‌های رشد اقدامات ارزشمند و رو به جلوی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در کنار استواری بر اهداف بلندش بوده اظهار کرد: دستاوردهای بزرگ جریان انقلاب در درون مرزهای جمهوری اسلامی از آن امت اسلامی است و هیچگاه دستاوردهای آن را بدون امت اسلامی برای خود متصور نیستیم.

مدیر کل حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به برخی دستاوردهای علمی ایران در طول 40 سال گذشته خاطرنشان کرد: در کشور ما دو نظام آموزشی وجود دارد: نظام آموزشی آکادمیک دانشگاهی که مربوط به قلمرو دانش‌های علوم انسانی، پزشکی و مهندسی است و دیگری نظام آموزشی حوزه‌های علمیه کشور است.

آیت‌الله اعرافی یکی از شاخصه‌های مهم در پیشرفت کشور را بهره‌مندی از اسناد راهنمای حرکت علمی دانست و گفت: با کمال افتخار اعلام می‌کنیم که شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظام آموزشی دهها سند در چشم‌انداز تحولات علمی کشور ترسیم کرده است.

وی افزود:  امروز نظام آموزشی کشور دارای نقشه جامع علمی است و افق‌های روشن در مسیر پیشرفت علمی است. در حوزه‌های علمیه کشور نیز دارای اسناد و نقشه‌های علمی جامع هستیم.

مدیر کل حوزه‌های علمیه کشور درباره تعداد دانشگاه‌ها و مراکز علمی و حوزوی کشور نیز اعلام کرد: اکنون حدود 2 هزار نهاد علمی در سطوح مختلف وجود دارد علاوه بر این شاهد حضور 2 هزار حوزه در نظام حوزوی کشور نیز هستیم که بخشی از آنها مربوط به حوزه خواهران، بخشی مربوط به حوزه براداران و بخشی مربوط به تحصیل برادران اهل سنت است.

وی افزود: در دانشگاه‌ها بیش از 80 هزار و در مراکز حوزوی بیش از 10 هزار عضو هیئت علمی وجود دارد همچنین حدود 4.5 میلیون دانشجو و بیش از 200 هزار حوزوی از شیعه و سنی در سطح کشور در حال تحصیل هستند که اینها همگی بخشی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

ارسال نظرات