نخستین گردهمایی گروه های سرود کانون های مساجد استان یزد برگزار شد

نخستین گردهمایی گروه های سرود کانون های مساجد استان یزد با حضور دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۱۹۵۴
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عموم دبیرخانه کانون های مساجد یزد، نخستین گردهمایی « گروه های سرود کانون های مساجد استان یزد» با حضور حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور و سعید سعادتی، سرپرست معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجد کشور و جمعی از مسئولان استانی در محل مهدیه شاهدیه یزد برگزار شد.

در این مراسم تعداد 20 گروه سرود از نقاط مختلف استان یزد به اجرای 40 سرود خود در موضوعات میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت پرداختند.

حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد در این مراسم گفت: فلسفه حضوری پیامبر اکرم(ص) به منظور نجات بشریت از گمراهی و جهالت به سمت روشنی بوده است که ایشان نیز مسجد را به عنوان پایگاه اصلی خود انتخاب کرده اند و ما معتقدیم که امروز نیز تنها راه نجات احیای کارکردهای مساجد است.



وی افزود: خواستگاهی تمامی فعالیت های فرهنگی در مساجد است که ما نیز در این راستا گام برداشته ایم تا خواستگاه ما که مسجد باشد و علاوه بر مناسک دینی جهت بارور کردن اعتقادات و نیازهای اجتماعی مردم فعالیت گسترده ای داشته است.



مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان بازوان مساجد فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد را پیگیری می کنند که بعد از ربع قرن از تاسیس کانون های مساجد، نگاهی دوباره به کارکردهای مساجد شده است و با این نگاه مسجد جایگاه خود را در بین مردم پیدا می کند.



حجت الاسلام گرجی تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری در بیانیه ماموریت جدید خود درب به روی تمامی افراد باز کرده است و تمامی افراد نیز می توانند فعالیت های فرهنگی و هنری را دنبال کنند.



وی ادامه داد: با تلاش های انجام شده مسئولان اساسنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد را به تصویب برسانند و ماموریت را تشریح کرده اند که در مراکز استان ها به صورت متقن پویایی مسجد صورت گیرد.



مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد بیان کرد: این اجتماع نوجوانان مساجد در قالب اجرای سرود تلاش های فراوانی کرده اند و استان یزد به عنوان پایلوت و جایگاه اصلی سرود و برگزار کننده جشنواره کشوری سرود نیز حرکت را آغاز کرده اند.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در این مراسم گفت: شهر یزد و استان یزد، استانی است که ظرفیت های بسیار فراوانی در حوزه های مختلف دارد که یکی از انها ظرفیت سرود، تئاتر و نمایش و داستان است.



وی افزود: امید داریم که خانه سرود یزد را به عنوان اولین خانه سرود ملی را در کشور راه اندازی کنیم و امشب به این مناسبت نیز اولین خانه سرود خانه ایران در یزد آغاز به کار می کند.



دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: ما شنبه ها را با عنوان « شنبه های با کتاب » اعلام کردیم که در 200 مسجد بعد از نماز مغرب و عشا یک کتاب را معرفی می کنند.



حجت الاسلام ارزانی تصریح کرد: ما یکشنبه ها را با نام « یکشنبه های با سرود: داریم که از مساجد استان یزد آغاز می شود و در 300 مسجد بعد از نماز این برنامه به صورت کشوری اجرا می شود.



وی ادامه داد: این اولین بار است که در سطح کشور این برنامه گردهمایی گروه های سرود را در کشور داریم و امیدواریم این برنامه در سطح کشور برگزار شود.

در ادامه این مراسم نیز از خانواده شهید ساداتی به عنوان شهیدی که گروه سرود خود را در مسجد راه اندازی کرده بود تجلیل و قدردانی شد.
ارسال نظرات