مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر:

بسیجیان تا آخرین قطره خون پای نظام و انقلاب خواهند ماند

حجت الاسلام محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج ضمن تبریک هفته بسيج ، با اشاره به اهمیت بزرگداشت هفته بسیج و جانفشانی های بسیجیان برای عزت و اقتدار کشور تصریح کرد: گمان غلطى است اگر بسيج را حاصل جنگ تحميلى يا انقلاب اسلامى بدانيم؛ بسيج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است كه با ظهور اسلام تولد يافته و در ملت‌هاى مسلمان رشد كرده است.
کد خبر: ۹۰۸۱۵۶۷
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای بسیج درزمینه های مختلف فرهنگی ،اقتصادی وامنیت آفرینی برای کشور افزود : مخالفت دشمنان با تحقق انديشه‌هاى اسلامى، برپايى حكومت عدل را با مشكلات فراوانى روبه‌رو مى‌كند؛ شيطنت‌ها و مزاحمت‌هايى كه سلامت جامعه را به خطر مى‌اندازد؛ نخستين گام براى گسترش مبانى دينى در كشور، ايجاد بستر مناسب و امنيت است؛ آرامش روانى و آسايش خاطر، عرصه را براى حاكميت خدا و قانون او فراهم مى‌آورد.

حجت الاسلام محمدی يكى از حياتى‌ترين وظايف بسيج را حفظ امنيت كشور دانست و گفت: شركت پرشور در جنگ تحميلى، نمونه برجسته‌اى از حضور موفق بسيج در صحنه امنيت ملى بوده است؛ اكنون نيز نيروهاى بسيجى با گذراندن دوره‌هاى گوناگون نظامى، خود را در برابر تهاجم دشمنان خارجى و توطئه‌هاى داخلى آماده مى‌سازند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر با اشاره به نقش روحانيت در کنار بسيج افزود: نگاهى به تاريخ ايران در سده‌هاى اخير نشان مى‌دهد كه هيچ جنبش و تحولى بدون رهبرى يا پشتيبانى روحانيت از سوى مردم آغاز نشده است؛ مبارزه با ستم و تلاش براى گسترش عدالت، از وظايف مهم روحانىت است. روحانى كسى است كه خود را در مسير سعادت قرار داده است و براى حركت درست مردم در مسير كمال، كوشش مى‌كند. چنين فردى، سر تسليم در برابر ناعدالتى خم نخواهد كرد.بسيج نيز نهادى است كه از ميان مردم برخاسته و همواره حضور پررنگ روحانيان مبارز را شاهد بوده است. روحانيان بسيجى كه در دوران جنگ، شهيدان فراوانى را براى سرافرازى ملت تقديم كرده‌اند، امروز نيز در بخش‌هاى عقيدتى، نظامى، سياسى و... حضورى فعال دارند.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با تبیین جایگاه و نقش بسیج در جامعه تصریح کرد:  بسیج، مدرسه است؛ مدرسه ای که معلم و محصل و درسش همگی ایثار است و جهاد و خدمت. بسیج، لشکر است؛ لشکری که فرمانده و فرمانبر و میدان رزمش، همگی گذشت است و فداکاری و اطاعت از خدا و دوری از غیر خدا. بسیج، درخت پاکی است که با خون هزاران بسیجی جان بر کف و شجاع آبیاری و تنومند گشت، رشد یافت و به اوج عشقی خدایی رسید. بسیج و بسیجی، نیروهای رزمنده‌ای را در نظر می‌آورد که با شجاعت تمام، هشت سال دفاع از حکومت سالامی را به عهده گرفتند و مردانه و بدون خستگی، صحنه‌هایی را در جنگ آفریدند که قلم هیچ گاه قادر به توصیف آن نیست. مقام معظم رهبری در توصیف بسیج می‌فرمایند: «بسیج، یعنی همین پایگاه‌های مقاومت و همین نیروهای جوان و پرشور. همین جوانانی که نماز و عبادتشان، پدران و مادران پیر را به شگفتی و تعجب وادار می‌کند. بسیج یعنی متن مردم، مردمی که می‌توان امید دفاع از انقلاب را از آنها داشت».

وی درادامه با اشاره به  ریشه تاریخی بسیج افزود: ریشه تاریخی بسیج، به صدر اسلام و زمانی بر می‌گردد که پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، مردم را از زن و مرد و پیر و جوان برای تبلیغ دین و آمادگی در برابر تجاوز قدرت‌های وقت فراخواند و بسیج کرد. این حرکت، همراه با زمان پیش رفت و امامان بزرگوار نیز بنا به مقتضات زمان، از قدرت بسیج مردمی استفاده می‌کردند. نمونه بارز آن، حرکت بزرگ بسیجی جهان اسلام، حضرت امام حسین علیه‌السلام بود. این حرکت، البته نه با نام بسیج، بلکه با تفکر بسیج تا به امروز همچنان ادامه داشته است.

حجت الاسلام محمدی در ادامه بااشاره به ویژگی های بسیج با بهره گیری از فرمایشات امام خمینی (ره) تصریح کرد: بسیجی از نگاه امام خمینی رحمت ‌الله علیه دارای روحیه شهادت‌طلبی، پرهیزکاری، جهاد، اخلاص، خدمت در راه خدا، ظلم ستیزی، ایثار، فداکاری، عمل به تکلیف، ولایت مداری، بردباری، پرهیز از تحجر گرایی، و نیز انس با دعا، نیایش و قرآن کریم است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ابهر در پایان سخنان خود با اشاره به جایگاه بسیج از منظر مقام معظم رهبری افزود: بسیج یعنی حرکت، بسیج یک حرکت بی ریشه و سطحی و صرفاً ازروی احساسات نیست، بسیج یک حرکت منطقی و عمیق و اسلامی و منطبق بر نیازهای دنیای اسلام – و به طریق اولی – جامعه اسلامی است. قرآن کریم می فرماید: ای پیامبر، خدای متعال تو را، هم به وسیله نصرت خودش و هم از طریق مؤمنین مؤید قرار داد و کمک کرد. این خیل عظیم مؤمنینی که در اینجا مورد اشاره آیه قران قرار گرفته اند، عبارت دیگری است از آنچه که امروز به نام بسیج در جامعه ما قرار داردوما بسیجیان در همه زمینه ها آمادگی لازم را داریم و تا آخرین قطره خون مان پای این نظام و انقلاب خواهیم ماند.

ارسال نظرات