استقلال، آزادی و مردمسالاری سه دستاورد انقلاب اسلامی

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست‌های تبیین و گفتمان سازی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حسینیه ثارالله و نمازخانه سپاه فتح استان در یاسوج انقلاب اسلامی را یک تحول همه جانبه و اساسی در همه حوزه‌ها دانست و گفت: این انقلاب بر خلاف سایر جنبش‌ها از جمله انقلاب مصر و تونس و هیچ تکیه گاه خارجی نداشته است و تداوم آن هم با سایر انقلاب‌ها قابل قیاس نیست.
کد خبر: ۹۰۸۱۳۵۴
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
سردار محمد رضا نقدی انقلاب اسلامی را قابل قیاس با نهضت انبیا و ائمه اطهار دانست و افزود: این انقلاب حتی از نظر تداوم در مقایسه با نهضت‌های انبیا پیشگام بوده است.
وی بر ضرورت تبیین دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: هرچند انقلاب اسلامی سنگر‌های کلیدی دشمن را یکی پس از دیگری از چنگ آن‌ها در می‌آورد، ولی فضاسازی رسانه ای، وارونه جلوه دادن واقعیت و ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی یکی از توطئه‌های امروز دشمن است.
وی بیان کرد: دشمن در سال‌های اخیر در بسیاری از جبهه‌ها از جمله ایجاد داعش، برگزاری همه پرسی در کردستان عراق با هدف تجزیه طلبی، ربودن نخست وزیر لبنان توسط عربستان با هدف ضربه زدن به حزب الله لبنان، کودتای علی عبدالله صالح با هدف تضعیف جبهه مقاومت یمن، تشکیل ناتوی عربی با هدف ضربه زدن به ایران و راه اندازی اغتشاشات دی ماه پارسال به قصد براندازی نظام با شکست مواجه شده است.
سردار نقدی با بیان اینکه قدرت و نفوذ آمریکا در حال زوال است افزود: آمریکا در زمان پیروزی انقلاب در اوج قدرت خود بود در حالی که امروز با هر سفر رئیس جمهور آمریکا به سایر کشور‌ها موجی از اعتراضات مردمی در آن کشور رخ می‌دهد.
وی ضمن تبیین دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی حرکت این جنبش مردمی را رو به جلو توصیف کرد و ادامه داد: پیشرفت‌های چشمگیر و تحولات عظیمی که این انقلاب ایجاد کرده قرن‌ها شکر گذاری لازم دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: انقلاب اسلامی به چند هزار سال حکومت شاهنشاهی ظالمانه و پر از اختناق پایان داد.
وی انتخاب عامدانه تاریخ ایران از ۲۵۰۰ سال پیش تا کنون توسط رژیم پهلوی را توطئه‌ای برای نشان دادن شاه به عنوان ستون فقرات ایران دانست و افزود: تاریخ ایران با توجه اسناد کشف شده، به هفت تا هشت هزار سال پیش برمی گردد این در حالیست که حاکمان پهلوی، کوروش هخامنشی را که در تاریخ ایران "عددی نبوده است" را به عنوان شاه شاهان انتخاب کرد.
وی با بیان اینکه رویکرد حکومت‌های شاهنشاهی پر از غارت و چپاول اموال مردم بودند افزود: رضا شاه در زمان حکومت خود ۶۴ هزار ملک را به زور از مردم غصب کرد، ولیعهد ۱۸ ساله ایران در زمان پهلوی دوم نیز ماهانه ۶۰۰ هزار تومان معادل ۱۴۵۰ سکه طلا حقوق دریافت می‌کرد این در حالی بود که ۷۰ درصد مردم در روستا‌هایی سکونت داشتند که فاقد اولیه‌ترین امکانات از جمله آب، برق، گاز و راه بودند.
سردار نقدی تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی را پر از افتخار دانست و گفت: در هر عرصه‌ای از جمله صنعت پزشکی، آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی، راهسازی و تولید علم و فناوری انقلاب اسلامی حرکتی رو به جلو داشته است.
وی پیشرفت ایران در چهل ساله بعد از پیروزی انقلاب را غیر قابل باور توصیف کرد و افزود: بهره‌مندی ۹۰ درصد مردم از نعمت گاز و ۱۰۰ درصد مردم روستا‌ها از نعمت برق، توجه ویژه به علم و دانش و آزادی‌های سیاسی و اجتماعی تنها گوشه‌ای از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.
وی اضافه کرد: در حالی که در زمان پهلوی تنها یک حزب حق فعالیت داشت در جمهوری اسلامی تاکنون ۵۰۰ حزب و ۴۲ خبرگزاری وجود دارد که نشان از آزادی‌های سیاسی در این کشور دارد.
نقدی به پیشرفت‌های علمی کشور نیز اشاره کرد و افزود: پارسال ۱۳۶ میلیون نسخه معادل ده برابر کل دوره پهلوی کتاب چاپ شد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی سه دستاورد مهم استقلال، آزادی و مردمسالاری را برای مردم ایران به ارمغان آورده است افزود: ایران آزادترین کشور دنیاست و امروزه در ایران همه افراد میتوانند بدون لکنت زبان انتقاد کنند و عقیده خود را ابراز کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: درطول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب، رهبری همیشه ضامن استقلال، آزادی و رای مردم بوده است و حتی در مواقعی که رأی مردم با نظر رهبری متفاوت بود، ایشان حافظ دیدگاه‌ها و خواسته‌های مردم بود.
وی مشکلات امروزه اقتصاد ایران را ناشی از عدم خود باوری و تکیه بر توان داخلی و کم توجهی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی در بین مسئولان بیان کرد و افزود: اقتصاد ایران بر خلاف بسیاری از کشورها، عناصر و ویژگی‌های لازم از جمله منابع و مواد اولیه، نقدینگی، نیروی انسانی و علم و فناوری را در اختیار دارد.
ارسال نظرات