یادداشت/حجت‌الاسلام مختار کرمی

بسیج و واقعیت‌ها

بسیج نهادی است که از همان بدو تاسیس با یک نگاه الهی و انسانی و براساس مبنایی‌ترین اصول اسلامی و با حضور مخلص‌ترین انسان‌ها شکل گرفت.
کد خبر: ۹۰۸۰۲۳۵
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شاید کلمه بسیج بیش از هر چیز دیگری در ادبیات دوستداران نظام در طول چهل سال عمر بابرکت جمهوری اسلامی ایران خودنمایی می‌کند.

حرف‌ها و داستان‌ها و مطالب بسیار زیادی در رابطه با بسیج نوشته یا گفته شده است. شاید گاهی ما را به افراط در این خصوص هم متهم کرده باشند که حرف‌ها و تحلیل‌هایی که درباره بسیج گفته می‌شود غلوآمیز و مبالغه باشد که البته ممکن است گاهی این اتفاق افتاده باشد و در هر مساله‌ای این موضوع پیش بیاید.

اما در این نوشتار کوتاه قصد دارم تحلیل مختصری از دریای بیکران بسیج، اما براساس واقعیت‌های قابل لمس برای مردم ارایه نمایم.

بعد از گذشت چهل سال از نظام مقدس جمهوری اسلامی و رشد حیرت‌انگیز مردم به لحاظ سیاسی، فرهنگی و ... و اینکه خود آن‌ها بهترین قاضیان و ارزیابان نهاد‌های نظام هستند و اتفاقا این کار را به طور حرفه‌ای هم انجام می‌دهند، دقیقا می‌دانند که کدام نهاد به مردم و انقلاب خدمت صادقانه کرده و کدام دستگاه کم‌کاری یا کوتاهی کرده است.

به دلیل اینکه اینجانب از عنفوان کودکی در یک خانواده انقلابی و همراه با نظام رشد کرده‌ام و در همه عرصه‌ها نقش و حضور داشته‌ام و سال‌ها به عنوان بسیجی و مسوول در این نهاد ایفای وظیفه کرده‌ام و می‌کنم شاید بتوانم قضاوت درستی‌تری از نقش و اثرگذاری بسیج در همه ابعاد داشته باشم.

بسیج نهادی است که از همان بدو تاسیس با یک نگاه الهی و انسانی و براساس مبنایی‌ترین اصول اسلامی و با حضور مخلص‌ترین انسان‌ها شکل گرفت.

همه مردم ما به خوبی می‌دانند که نهاد مقدس بسیج چه خدمات ارزشمند و ماندگاری برای ملت انجام داده است و برای بازگو کردن آن‌ها به هیچ وجه نیاز به غلو و مبالغه نیست بلکه معتقدم که بسیاری از خدمات بسیج هرگز به اطلاع مردم نرسیده است و مردم آگاهی کافی از نقش آن‌ها در عرصه‌های مختلف ندارند.

با قدری کنکاش و مداقه درباره خدمات چهل ساله بسیج به نتایج متحیر کننده‌ای خواهیم رسید، قطعا نمی‌توان جایی و حوزه‌ای در این مملکت پیدا کرد و رد پایی از بسیج در آن نیابید.

در عرصه فرهنگی و دینی و هزاران طرح ریز و درشت که تا اقصی نقاط کشور هم پیش رفته است و در بحث امنیتی، اقتصادی، سیاسی، علمی، آموزشی، سازندگی و ... مسایلی نیست که آن را انکار کرد.

سپاس خدای متعال را که مردم قدرشناس ما هم، حق نهاد‌های ارزشمند نظام را به خوبی ارج می‌نهند و از آن حمایت می‌کنند.

در کردستان عزیز نقش بسیج چنان پررنگ است که مردمان کُرد هرگز فداکاری و ایثارگری سرداران بسیجی مردمی و خاکسار زمان‌های نه چندان دور مانند بروجردی و همت‌ها و صد‌ها سردار غیرتمند و خدمتگزار به مردم کردستان را فراموش نمی‌کنند.

اکنون هم بسیج به عنوان یک نهاد بالنده، اما با نگاهی سازنده و با برنامه‌ریزی‌های دقیق علمی به صورت جهادی و انقلابی همچنان پرتلاش و پرانگیزه و سرافراز در خدمت مردم است.

همه ما به عنوان بسیجی به این نهاد پر افتخار می‌بالیم و با تمام وجود آمادگی خود را برای حمایت و همکاری اعلام می‌کنیم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات