راهیابی دو اثر حوزه هنری استان به جشنواره بین المللی فیلم رشد

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از راهیابی انیمیشن «محراب آرامش» و فیلم کوتاه «دا» از تولیدات حوزه هنری استان به چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۹۶۲۹
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
شریف اسلامی پیش از ظهر سه شنبه در رابطه با جزئیات این آثار، افزود: انیمیشن محراب آرامش انیمیشنی با تکنیک دو بعدی است و داستان آن در رابطه با آهویی حامله است که برای نجات فرزندش از فرش هایی با نقوش مختلف می گذرد.

اسلامی با اینکه این انیمیشن در چهار دقیقه و با استفاده از نقوش فرش و گلیم روایت می شود، تصریح کرد: انیمیشن محراب آرامش به تهیه کنندگی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و با طراحی و کارگردانی زیبا ارژنگ، تدوین بنیامین قچاق و طراحی صدا توسط علی علیدوستی ساخته شده است.

اسلامی افزود: انیمیشن محراب آرامش ۲۸ و ۳۰ آبان ماه سالجاری در سالن شماره یک سینما «فلسطین تهران» نمایش داده می شود.

رئیس حوزه هنری استان همچنین از راهیابی فیلم کوتاه «دا» از تولیدات حوزه هنری استان به چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد خبر داد و اظهار داشت: نویسنده و کارگردان این فیلم سعید کریمی است و زهره بیتاب، حسین کریمی، زیور جهان و محمد دلشاد در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

وی افزود: جواد هادی اصل تصویربردار، پژمان امیر نژاد صدابردار، خسرو روشناس مدیر تولید، سعید کریمی تدوین و صدا گذاری، مصطفی لاهوتی نژاد بازیگردان، حسین اژدری عکاس، ایمان هاشم پور انیمیشن، حسین کریمی طراح صحنه و محمد حسینی طراح لباس فیلم کوتاه «دا» را انجام می دهند.

اسلامی با اشاره به داستان این فیلم، گفت: داستان این اثر روایت مادر شهیدی است که همچون دیگر مادران شهید کشورمان اسوه صبر و استقامت بوده و در حالی که طاقت دوری فرزندش را حتی برای لحظه ای ندارد، اما نهایت فرزندش گمنام به دست تاریخ سپرده می شود و مدام حضورش در کنار مادر تنهایش احساس می شود.

اسلامی تصریح کرد: این فیلم کوتاه پیش از این نیز جایزه بهترین صداگذاری را از جشنواره منطقه ای فیلم کهگیلویه کسب کرد و کاندیدای دریافت جایزه از دومین جشنواره ملی فیلم «کلیبر» در آذربایجان شرقی بوده است.

اسلامی با اشاره به زمان برگزاری جشنواره فیلم رشد، عنوان داشت: چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد ۲۵ آبان تا دوم آذر سال جاری در سینما فلسطین تهران برگزار می شود.
ارسال نظرات