احتکار محسوب نشدن کالا‌هایی بدون ثبت در سامانه جامع انبار‌ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در جلسه‌ی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر کار مبارزه با قاچاق کالا گفت:طبق احتکار محسوب نشدن کالا‌هایی بدون ثبت در سامانه جامع انبار‌هادستورالعمل‌های ابلاغی از ابتدای مهر ماه همه‌ی صنوف عرضه‌ی کالا و مراکز ذخیره سازی مکلفند برای تامین به موقع کالا با مراجعه به سامانه‌ی جامع انبار‌ها و ثبت رسید حواله‌ی انبار فرایند ورود و خروج کالا را در سامانه‌ی انبار ثبت کنند.
کد خبر: ۹۰۷۹۲۸۰
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴
دیودیده افزود:از مجموع حدود ۲ هزار انبار در استان هزار و ۳۵۰ انبار آن با مراجعه به سامانه‌ی مذکور اطلاعات خود را ثبت کرده و مابقی باید حداکثر تا پایان امسال به ثبت انبار در سامانه اقدام کنند در غیر این صورت کالا‌های مکشوفه در این انبار‌ها در ردیف کالای احتکار شده یا قاچاق قرار می‌گیرند.
استاندار هم با بیان اینکه حفظ سلامت عمومی باید در دستور کار مسئولان متولی باشد نظارت بر عرضه‌ی کالای سلامت محور را خواستار شد.
آقای احمدی افزود:افراد سود جو برای فرار از مالیات و کسب سود بیشتر به قاچاق کالا‌های سلامت محور می‌پردازند که این مهم کار نظارت مستمر بر مراکز عرضه این دست کالا‌ها را به یک ضرورت مهم تبدیل کرده است.
وی اضافه کرد: کهگیلویه وبویراحمد در کریدور قاچاق کالا قرار دارد که باید با تشدید بازرسی‌ها مانع از گسترش این پدیده به ویژه کالا‌های سلامت محور شد.
استاندار ادامه داد: در مدت اخیر شرکت پشتیبانی امور دام استان با وجود پر بودن انبار‌های مرغ منجمد کار توزیع را انجام نداد که این بی تفاوتی یک تخلف به حساب می‌آید.
آقای احمدی همچنین با اشاره به احتمال قاچاق دام استان دبیر خانه‌ی این کارگروه را موظف به پیگیری این موضوع کرد.
سرهنگ بالش زر رئیس پلیس آگاهی استان هم با ارائه‌ی گزارشی از کالا‌های کشف شده در هفت ماهه‌ی منتهی به مهرماه امسال ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۲۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این کالا‌ها شامل پوشاک، مواد غذایی، لوازم خانگی، کالا‌های ارایشی بهداشتی، تجهیزات رایانه ای، پارچه و دخانیات بوده که در این زمینه هزار و ۴۹۵ نفر دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.
در این نشست اعضاء درباره‌ی چگونگی تشدید پست‌های دائم یا موقت بازرسی در محور‌های استان، ایجاد انبار‌های جدید نگهداری کالا‌های کشف شده، صدور تاییدیه صلاحیت برای کارشناسان مربوط به حوزه‌ی کشف و ضبط کالا‌های قاچاق، متمرکز شدن بر توزیع کالا‌های سلامت محور از جمله مکمل‌های غذایی و نوشیدنی ها، آشنا شدن مدیران حوزه‌ی ستاد مبارزه با قاچاق کالا با آخرین قوانین وضع شده و همینطور برپایی نشست‌های منطقه‌ای برای تبیین اولویت‌ها و جلوگیری از گسترش پدیده قاچاق را مورد بررسی قرار دادند.
ارسال نظرات