برگزاری همایش پیشگیری از سکته مغزی در یاسوج

به منظور بررسی آثار زیان بار بیماری دیابت و پیشگیری از عوارض سکته‌ی مغزی همایشی در سالن دکتر کنعانی یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۹۲۷۰
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳
رضایی از مدیران حوزه‌ی ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:آگاهی بخشی به جامعه یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلاء به بیماری دیابت برگزاری همایش پیشگیری از سکته مغزی در یاسوجاست که در این رابطه دانشگاه علوم پزشکی تبیین آثار زیان بار این بیماری را در قالب اهداف بهداشتی و درمانی به تمامی مراکز درمانی از سطوح بهورز تا پزشکان ارائه کرده است.
مدیر پیشگیری از بیماری‌های مراکز بهداشت و درمان استان هم لزوم توجه به بیماری‌های غیر واگیر را مورد تاکید قرار داد افزود:از مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ فقره مرگ و میر در استان در سال گذشته ۷۲ درصد را بیماری‌های غیر واگیر از جمله سکته‌های مغزی و دیابت به خود اختصاص داه که این مهم توجه جامعه برای مراقبت بیشتر از سلامت را به یک ضرورت تبدیل کرده است.
پریسایی با بیان اینکه در بیماری‌های غیر واگیر منجر به فوت سکته‌های قلبی در ردیف اول علت فوت گزارش شده است افزود: پس از سوانح بیماری‌های دیابت ۲۵ درصدعلل مرگ در سنین ۳۰ تا ۷۰ سال در استان گزارش شده است.
وی اضافه کرد: کاهش مصرف الکل، مواد قندی، نمک، پرهیز از مصرف داروی خود سرانه در کنار یک ساعت ورزش می‌تواند به سلامت جسم کمک کند.
ارسال نظرات