گفتگوی صمیمی با نوجوان بسیجی حافظ روشن دل؛

دنیای روشن حافظ روشن دل/به خاطر محدودیت امکانات، ادامه تحصیل برای یک دختر نابینا وجود ندارد

زهرا تلخابی حافظ 8 جز قرآن کریم، نوجوان بسیجی نخبه ای است که با وجود آنکه یکی از حس‌های بزرگ یعنی حس بینایی محروم شده، اما موفقیت را با دیگر حواسش در آغوش گرفته است، موفقیتی که دنیا و آخرت او را تؤامان دربرگرفته است.
کد خبر: ۹۰۷۸۶۸۷
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان؛ زهرا تلخابی حافظ 8 جز قرآن کریم، نوجوان بسیجی نخبه ای است که با وجود آنکه یکی از حس‌های بزرگ یعنی حس بینایی محروم شده، اما موفقیت را با دیگر حواسش در آغوش گرفته است، موفقیتی که دنیا و آخرت او را تؤامان دربرگرفته است.

این نوجوان روشن‌دل فراهانی در سال گذشته در جشنواره گل‌های محمدی و فاطمی به عنوان قرآن‌آموز برتر این دوره از جشنواره در استان مرکزی انتخاب شد.

لبخند از صورت گرمش محو نمی‌شود، با این که دنیا در برابر دیدگانش سویی ندارد برق نگاهش حرف‌های بسیاری در خود نهان کرده است.

 وی در گفتگو صمیمی با خبرنگار بسیج گفت: از 6 سالگی با شرکت در کلاس‌های آموزشی قرآن، حفظ قرآن را آغاز کردم و آرزو دارم حافظ کل قرآن شوم.

این حافظ نوجوان فراهانی ادامه داد: از 7 سالگی وارد مدرسه شدم و دروس ابتدایی را در مدرسه با کتاب های بریل سپری نمودم و با پشتکار و اراده و کمک خانواده وارد دوره  دبیرستان شدم و توانستم تا پایه نهم تحصیل کنم.

تلخابی گفت: متاسفانه چون در شهر کوچک زندگی می کنم به خاطر محدودیت امکانات، ادامه تحصیل برای یک دختر نابینا وجود ندارد و تحصیل را رها کردم.

وی ادامه داد:  من به دیدن دنیا از دریچه قلبم عادت کرده‌ام و نبود بینایی نتوانسته مانعی در پیشرفت زندگی من شود بلکه نور قرآن، نور قلب من و راه درست را برای من روشن نمود. 

زهرا موفقیتش را مدیون حمایت های پدر و مادر صبورش می داند، و در این زمینه گفت: پدرم روخوانی قرآن را به خوبی می‌داند و ایرادات مرا برطرف می‌کند. شب ها وقتی پدرم از سرکار بر میگردد با اشتیاق برایم قرآن تلاوت می کند و من حفظ می کنم.

این حافظ روشن دل با اشاره به نقش مربیان خود در حفظ قرآن تصریح کرد: من مربیان خوبی داشتم؛ خانم «کشوری» مربی مهربانی است که با دلسوزی برایم وقت می‌گذارد. من هم دوست دارم حفظ قرآن را ادامه دهم تا در  آینده حافظ کل شوم.

احداث جامعه القرآن؛ نیاز قرآن‌آموزان فراهانی

خانم تلخابی مادر زهرا در ادامه این دیدار صمیمی گفت: هفته‌ای دو روز دخترم را به کلاس قرآن می برم تا بتواند در کنار مربیان هم قرآن را حفظ کند.

وی ادامه داد: از ۶سالگی برای «زهرا» نرم‌افزارهای آموزش قرآن خریدم و همیشه محیطی آماده و آرام برایش فراهم کرده‌ام تا به حفظ او لطمه‌ای وارد نشود.

خانم تلخابی با اشاره به اینکه دخترش یک روشندل نخبه است، اضافه کرد: زهرا فقط مشکل بینایی ندارد، بلکه گاهی اوقات ذهنش از یادگیری بازمی‌ماند و دست‌هایش هم کم توان است، به همین دلیل از دوره حفظ عقب می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: فرمهین دوره‌های مخصوص حفظ در سطوح بالاتر ندارد. اگر جامعة‌القرآنی احداث شود علاقمندان می توانند به صورت تخصصی‌ این رشته را دنبال کنند. ما دوست داریم زهرا پیشرفت کند و حتی حاضریم هزینه بیشتری برای موفقیت او پرداخت کنیم.

ارسال نظرات