رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

آغاز تولید کنستانتره گندله و آهن اسفنجی در بیجار

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت کردستان گفت: تولید کنستانتره گندله یک میلیون تنی معدن صبانور و ۳۰۰ هزار تنی کیمیا معدن تا ۲۰ روز دیگر در شهرستان بیجار آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۸۵۰۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد دره‌وزمی  در کارگروه رفع موانع تولید استان کردستان که با حضور معاون استاندار کردستان و جمعی از مدیران کل استان و شهرستانی در سالن شهدای گمنام فرمانداری بیجار برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط اقتصادی اکنون کشور اولویت اول ما حفظ جریان تولید است.

وی گفت: ما باید داشته‌ها را حفظ و به واحد‌هایی که نیازمند کمک برای ارتقا یا واردشدن فاز تولیدی هستند، کمک کنیم.

وی تاکید داشت: حفظ جریان تولید باید در استان کردستان در دستور کار باشد، حتی اگر در یک واحد تولیدی یک نفر اشتغال دارد و مشغول تولید و کار است باید حمایت شود.


وی در ادامه گفت: مدیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان بیجار نباید غافل از حمایت از تولید و حفظ جریان تولید باشد و نبض تمامی واحد‌های صنعتی باید در دست رییس اداره مربوطه ما باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در استان و در شهرستان بیجار متناسب با ظرفیت‌های موجود کار‌های خوبی انجام شده است در چند سال اخیر با خام‌فروشی معادن مبارزه کرده و راهمان را در این راستا تعریف کرده‌ایم.

وی به بحث زنجیره فولاد در شهرستان بیجار اشاره و بیان کرد: فاز اول این مهم با کنستانتره گندله یک میلیون تن توسط معدن صبانور و ۳۰۰ هزار تن توسط کیمیا معدن آغاز می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: جواز توسعه کیمیا معادن «۵۰۰ هزار تن» داده شده است.

آغاز عملیات اجرایی گندله یک میلیون تنی صبانور در ماه آینده

وی گفت: گندله یک میلیون تنی صبانور فنس‌کشی در این هفته آغاز و حداقل تا ۲۰ روز آینده عملیات اجرایی آن به جد آغاز خواهد شد.

دره‌وزمی بیان کرد: جواز واحد دوم گندله به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن توسط کیمیا معادن در حال صدور است و محل اجرایی آن نیز مشخص خواهد شد.

وی گفت: ناحیه صنعتی حسن آباد یاسوکند چندین سال است هیچ متقاضی برای سرمایه‌گذاری نداشته و دارای ظرفیت بالقوه‌ایی است که در حال از بین رفتن است و ما برآنیم که این مکان را به یک ناحیه صنایع معدنی تبدیل کنیم و گندله کیمیا معادن به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در آنجا انجام و استقرار یابد.

آغاز عملیات اجرایی آهن اسفنجی به ظرفیت ۸۰ هزار تن در بیجار

وی به عملیات اجرایی آهن اسفنجی بیجار به ظرفیت ۸۰ هزار تن اشاره و بیان کرد: عملیات اجرایی آهن اسفنجی در محل زاغه فولاد به زودی در بیجار آغاز به کار خواهد کرد.

وی بیان کرد: برای آغاز به کار آهن اسفنجی کلنگ‌زنی نخواهیم کرد چرا که گندله صبانور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و با حضور استاندار کلنگ‌زنی شد و اعلام کردیم این مهم به منزله کلنگ‌زنی آهن اسفنجی است.

دره‌وزمی افزود: فضای مجازی دیار گروس در راستای آغاز به کار آهن اسفنجی صبورتر باشند چرا که آغاز به کار این مهم به این سادگی‌ها نیست و مراحلی نیز برای اتمام کار در پیش دارد.

وی گفت: فعالیت‌های فضای مجازی و فعالان این عرصه باید مولد و مشوق امور بوده و شتاب‌زده اظهارات خود را بیان نکنند بلکه تمام تلاششان در راستای جذب سرمایه‌گذار باشد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات