30 درصد کانون سلامت محلات در برون شهر ها

موسوی در ادامه با بیان اینکه 286 کانون محله در مازندران راه اندازی شده است , افزود : بیش از 30 درصد کانون محلات در مکان های برون بخشی راه اندازی شد و 2 هزار و 348 نفر عضو کانون های سلامت محله هستند.
کد خبر: ۹۰۷۷۵۴۲
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ایازی در آئین راه اندازی کشوری کانونهای سلامت محلات در مازندران گفت :  از 7 هزار کانون سلامت پیش بینی شده ، تاکنون 1300 کانون سلامت راه اندازی شده است .

وي افزود : اجتماعی شدن سلامت نقش مهمی در کاهش نابرابری ها دارد و ضامن پویایی اجتماعی است.

معاون اجتماعي وزير بهداشت گفت : در کانون سلامت محله سن و جنس و عوامل ارثی، انتخاب سبک زندگی، عوامل اقتصادی و اجتماعی در تامین مسکن، آب سالم، تحصیلات، تغذیه و بهبود شرایط کاری و زندگی، بهبود شرایط زندگی سالمندان، شناسایی آسیب های اجتماعی محلات، پیشگیری از دیابت بررسی و تصمیم گیری می شود. 

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به اثرگذاری سلامت در سیاست گذاری گفت: مردم و دستگاه ها 75 درصد در سلامت نقش دارند و کنترل آسیب های اجتماعی از مهم ترین ضروریات در اجرای سیاست سلامت و اجتماعی شدن است. 

ایازی  افزود : در دو دهه  آینده با پدیده سالمندی روبرو خواهیم شد و بنابراین مشارکت در کانون های محلات می تواند زمینه رشد و سلامت را فراهم نماید.

وی گفت :‌, 5 میلیون دیابتی و 5 میلیون نفر در آستانه دیابتی شدن در کشور داریم و ارتباط پایدار بین مردم و دولت در قالب کانون سلامت محله ایجاد می شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم گفت: دانشگاه ها نیازمندند در ارائه خدمت باز تعریفی از خدمت ارایه کنند و کانون سلامت محله به معنای اجتماعی کردن ارائه خدمات سلامت به مردم است.

موسوی با بیان اینکه پیوست اجتماعی اساس کار در حوزه سلامت به شمار می آید افزود: فعالیت ها در راه اندازی کانون های سلامت محله  انجام شده است و مازندران به عنوان پیشرو شوری در این زمینه محسوب می شود.

وی تصریح کرد:در توسعه سلامت باید فضاسازی مناسب در  ایجاد کانون سلامت محله ایجاد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : 1137 خانه بهداشت در استان وجود دارد و از ظرفیت های حوزه سلامت استان و سرای تداوم شهرداری ها  در راه اندازی کانون های سلامت بهره گیری شد.

موسوی در ادامه  با بیان اینکه 286 کانون محله در مازندران راه اندازی شده است , افزود : بیش از 30 درصد کانون محلات در مکان های برون بخشی راه اندازی شد و 2 هزار و 348 نفر عضو کانون های سلامت محله هستند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها