مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

هزار و 715 کودک یک وعده غذای گرم دریافت می کنند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان خبر از اجرا و بهره مندی 1 هزار و 715 کودک از یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک حاشیه شهری و روستامهدها بصورت رایگان خبر داد و گفت: از این تعداد 10 مهد کودک حاشیه شهری و 54 روستا مهد تحت پوشش غذای گرم قرار می گیرند.
کد خبر: ۹۰۷۷۲۵۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان ، محمد محمدی در مراسم افتتاحیه یک وعده غذای گرم افزود: تغذیه سالم و غذای سالم ومغذی در ارتقاء سلامت و بهبود رشد همه جانبه کودکان تاثیر بسزایی دارد که شرط لازم جهت دستیابی به توانمندی های ذهنی و جسمی کودکان است.

وی اظهار نمود: بهزیستی استان زنجان در راستای تحقق رویکرد فقر زدایی و توانمند سازی جامعه هدف ، ارتقاء شاخص های رشد و تکامل کودکان در ابعاد مختلف را مد نظر قرار داده و همچنین جلب نظر خانواده های روستایی و حواشی شهرها نسبت به برخورداری از برنامه های رشد محور مهدها را در برنامه های بهبود غذایی کودکان را از اهم وظایف اصلی خود می داند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سبد غذائی گروه سنی 3 تا 6 سال با متوسط کالری مورد نیاز می بایست حداقل 1200 کیلوکالری انرژی و 24 گرم پروتئین باشد خاطر نشان کرد: در راستای تحقق رویکرد فقر زدایی و توانمند سازی جامعه هدف ، ارتقاء شاخص های رشد و تکامل کودکان در ابعاد مختلف و همچنین جلب نظر خانواده های روستایی و حواشی شهرها نسبت به برخورداری از برنامه های رشد محور مهدها از اهم وظایف اصلی بهزیستی در اجرای بهبود غذایی کودکان به شمار می آید.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با ضروری دانستن کمک به بهبود تغذیه و آموزش کودکان زیر 6 سال نیازمند در مناطق محروم و روستایی تصریح نمود: ارتقاء آگاهی، نگرش، بینش و عملکرد تغذیه ای مراقبین در جامعه از عوامل اصلی تامین کننده مراقبت تغذیه ای است.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش فقر غذائی خانوادهای کم درآمد کمیته استانی متشکل از کارشناسان معاونت اجتماعی بهزیستی استان ، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان کمیته امداد می باشد تشکیل شده است یاداورشدوعده غذایی تعریف شده جهت اجرای این طرح تهیه و تدوین و به کلیه مهدهای کودک مجری ابلاغ گردیده است.

محمدی یادآور شد: تعداد 11 روستا مهد در شهرستان زنجان ،27 روستا مهد در خدابنده ، 3 مهد در ایجرود ، 4 مهد در خرمدره ، 4 مهد در ابهر و 13 مهد در طارم و 2 مهد کودک در ماهنشان مشغول به فعالیت هستند که مجری این طرح نیز می باشند

وی افزود: این طرح به مدت 120روز کاری از اول آبان ماه تا پایان سالجاری اجرا می شود و کودکان علاوه بر دریافت غذای گرم مفید، آموزش های مربوطه در این بخش از قبیل مهارت های زندگی را نیز فرا می گیرند که در بزرگسالی نقش تعیین کننده ای دارد.

وی گفت: این نهاد حمایتی تخصصی ضمن اجرای این طرح، کلاس های آموزشی ویژه برای والدین ، مربیان و مراقبین کودک در زمینه رشد ، تغذیه کودک ، ارتقاء آگاهی خانواده ها و ایجاد رفتار تغذیه ای صحیح در کودکان را نیز اجرا می کند.

گفتنی است: تعداد 1 هزار و 441 کودک در روستامهدها و تعداد 1 هزار و 329 کودک در حاشیه شهری تحت نظارت بهزیستی استان زنجان از خدمات آموزشی و ... بهره مند می گردند.

ارسال نظرات