روزانه 90 بیمار در مرکز دیالیز انجمن کلیوی خدمات دریافت می‌کنند

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه در کشور ما به نام هفته ملی حمایت از بیماران کلیوی نامگذاری شده است گفت: بیماران دیالیزی با اخذ مجوز از سال 1370 در زنجان دیالیز می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۷۷۰۹۰
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ محمدرضا طهماسبی ازتفاهم نامه انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان و کمیته امداد برای همکاری در زمینه پایش و شناسایی بیماران کلیوی خبر داد و اظهار داشت: تفاهم نامه هایی با مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه زنجان و کانون قلمچی  منعقد شده است که فعالیت های لازم برای کارهای فرهنگی و آموزش رایگان فرزندان بیماران کلیوی انجام شود .

وی با اشاره به اینکه انجمن در تلاش است تا 100 درصد خدمات درمانی مورد نیاز بیماران تحت پوشش را به آنها ارائه نماید خاطرنشان کرد: تهیه اقلام دارویی  با افزایش قیمت مواجه شده است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اعلام این خبر که طی برنامه ریزی انجام شده مجهزترین و پیشرفته ترین بخش دیالیز شمالغرب کشور مطابق با استانداردهای روز دنیا، طی هفته بیماران کلیوی در زنجان به بهره برداری می رسد،عنوان کرد:روزانه 90 بیمار در سه شیفت در مرکز دیالیز این انجمن خدمات دریافت می‌کنند .

طهماسبی حمایت از بیماران کلیوی  راوظیفه انجمن کلیوی  دانست وافزود:  انجمن کلیوی زنجان، آموزش و پیشگیری به ویژه بیماری‌های دیابت و فشارخون را از اولویت‌های کاری خود می‌داند. پیوند کلیه و دیالیز همواره هزینه‌های گزافی را دربردارد که با پیشگیری می‌توان تعداد بیماران را تقلیل و این هزینه‌ها را که بر جامعه و خانواده‌ها وارد می‌شود، کاهش داد.

 

وی تصریح کرد: یک هزار و 400 بیمار کلیوی با پیوند و مراقبت از چرخه دیالیز خارج شده‌اند و 80  نفر از این بیماران زیر 12 سال هستند که دیالیز و پیوند برای آنها بسیار سخت است.

این مقام مسئول نداشتن بیمارستان را مهم‌ترین مشکل بیماران دیالیزی دانست وبا توجه به این مشکل که بیمارانی هستند که در محل سکونت خود بیمارستان ندارند خاطرنشان کرد: انجمن کلیوی در سطح کشور 20 نمایندگی به صورت منطقه‌ای دارد که وظیفه حمایت از بیماران را دارند و منطقه‌ای شدن حمایت‌ها به تسهیل امور درمان بیماران کمک می‌کند.

محمدرضا طهماسبی طهماسبی از فعالیت 200 شعبه انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در سطح کشور خبر داد و ابراز داشت: ساخت و سازهای  انجمن کلیوی توسط خیران برای ارائه خدمات مطلوب به بیماران انجام شده است.

ارسال نظرات