رئیس اوقاف شهرستان ساری:

طرح بصیرت عاشورایی ایام محرم و صفر با استقبال عامه مردم مواجه شد

حجه الاسلام سلطانی: طرح بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر در امامزاده‌های شاخص شهرستان ساری برگزار شده و مورد استقبال عامه مردم قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۰۷۶۴۴۴
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام علی سلطانی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته وقف در ارتباط با عملکرد هشت ماهه این سازمان اظهار کرد: طرح بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر در امامزاده‌های شاخص شهرستان ساری برگزار شده  و مورد استقبال عامه مردم قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه در کنار اجرای طرح بصیرت عاشورایی بحث اعزام مبلغان دینی به اماکن متبرکه و بقاع شاخص در دستور کار بوده است، گفت: گردهمایی روحانیون  و برگزاری مراسم عزاداری و تامین هزینه‌ها بسیاری از مراسم‌های ماه محرم از دیگر برنامه‌های این سازمان بوده است.

رئیس اوقاف شهرستان ساری به اقدامات انجام شده در اوقاف مازندران برای مستندسازی اسناد موقوفات در شهرستان اشاره کرد و افزود: 203 هزار برگ اسناد مربوط به اوقاف شهرستان  را به صورت الکترونیکی بایگانی کردیم که دسترسی به این اسناد بسیار ساده و در مدت کوتاه انجام می‌شود.

وی یکی از اقدامات مهم این سازمان در شهرستان ساری، ساماندهی تنظیم اسناد اجاره اعلام کرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده 431 فقره سند اجاره‌ای که قبلا وجود نداشت تنظیم شده و طرف‌های قرار داد ملزم به پرداخت اجاره شدند.

رئیس اوقاف شهرستان ساری، میزان مطالبات اوقاف مازندران از ادارات سازمان‌ها و نهادها را حدود 17 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از کل مطالبات در سال جاری تنها موفق به دریافت 20 میلیون تومان شدیم و این بدهی از گذشته وجود داشته و همچنان برخی از ارگان‌ها نسبت به پرداخت بدهی خویش مقاومت می‌کنند.

وی میزان اعتبارات اختصاص شده برای علمیات عمرانی در اوقاف شهرستان ساری را حدود 3 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: همه اعتبارات از محل نذورات و کمک‌های مردمی بوده و مردم در این بخش کمک کار اوقاف هستند.

سلطانی با اعلام اینکه در حوزه درمانی هم اوقاف شهرستان ساری خدمات خوبی در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری دارد، گفت: از محل موقوفه مرحوم تاجر ساروی دو دستگاه اتوکلاو دستگاه مانیتورینگ مراقبت‌های ویژه برای بیمارستان امام خمینی(ره) ساری خریداری شده است که اعتبار اختصاص داده شده برای خرید این دو دستگاه 160 میلیون تومان است.

وی با اعلام اینکه اوقاف شهرستان ساری از محل موقوفات عزاداری امام حسین(ع) 600 میلیون تومان اختصاص داده است، گفت: در برخی از مساجد صفر تا 100 هزینه‌های ایام محرم توسط اوقاف شهرستان ساری پرداخت شده است.

سلطانی با اعلام اینکه در بخش خیرات هم از ابتدای سال تاکنون بیش از 120 میلیون تومان هزینه پرداخت کردیم، افزود: این اعتبارات در مناطق محروم با توجه به نیت واقفان هزینه می‌شود.

وی در ادامه خطاب به برخی از خیرانی که املاک و یا مستغلات خویش را در اختیار ارگان‌ها و نهادهای دولتی قرار می‌دهند، گفت: برخی از ارگان‌ها و نهادهای دولتی املاک و مستغلات  اهدایی را پس از اتمام فعالیت کاری خویش ممکن است به نفع وزارت‌خانه یا سازمان بفروشند که برای جلوگیری از فروش املاک و مستغلات اهدای پیشنهاد می‌شود املاک اهدایی در غالب وقف به ارگان‌ها و نهادها واگذار شود.

رئیس اوقاف شهرستان ساری از آمادگی این سازمان برای مشارکت با سرمایه‌گذاران مرکز استان برای اجرای فعالیت عمرانی به ویژه ساخت و ساز در نقاط بسیار با ارزش شهرستان ساری خبر داد و تصریح کرد: اوقاف این شهرستان آمادگی دارد تا با مشارکت فعالان اقتصادی املاک را با شرایط توافقی برای ساخت و ساز در اختیار متقاضیان و سرمایه‌گذاران قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: این طرح در سایر شهرستان‌های مازندران به خوبی اجرا شده و مورد حمایت سازمان‌ها و فعالان بخش خصوصی قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها