فرماندار ایجرود:

کتابخانه ها به عنوان کانون فرهنگی می توانند نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند

فرماندار ایجرود در جلسه کتابخانه های عمومی این شهرستان گفت : در حال حاضر در این شهرستان 6 باب کتابخانه در شهرهای زرین آباد و حلب و روستاهای گلابر ، ینگی کند سیدلر ، شیوه و سعیدآباد فعال است .
کد خبر: ۹۰۷۶۳۸۲
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، توحید سلیمی با اشاره به اینکه ۶ درصد زیربنای کتابخانه های استان زنجان در شهرستان ایجرود واقع است افزود : میزان زیربنای کتابخانه های شهرستان ۱۹۹۲ متر مربع است.

وی تعداد صندلی های این اماکن را ۲۸۱ عدد عنوان کرد و اظهار داشت : این میزان ۶ درصد صندلی‌های کتابخانه‌های عمومی استان زنجان را شامل میشود.

 مهندس سلیمی با اشاره به اینکه ۹۱ درصد جمعیت ایجرود در روستاها زندگی می‌کنند ؛ اظهار داشت : پراکندگی روستاهای ایجرود سبب شده است تا تعداد کتابخانه های شهرستان پاسخگوی نیازهای اهالی منطقه نباشد .

فرماندار ایجرود تصریح کرد : به منظور جبران این نقیصه در سال آینده یک دستگاه کتابخانه سیار به منظور پوشش روستاهای کم جمعیت و فاقد کتابخانه به شهرستان ایجرود اضافه خواهد شد .

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ایجرود با بیان اولویت‌های کاری شهرستان در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت : تکمیل و تجهیز کتابخانه‌ی عمومی روستای جوقین ، راه اندازی کتابخانه سیار و افزایش اعضاء از جمله اولویت‌های کاری این شهرستان است .

 وی با تاکید بر لزوم افزایش اعضای کتابخانه شهرستان نیز گفت : خوشبختانه ۸.۶ دهم درصد جمعیت ایجرود عضو کتابخانه های عمومی این شهرستان هستند که از میانگین کشور و استانی بالاتر است.

 وی با بیان اینکه تا به امروز ۳۵۶۷۸ نسخه کتاب به امانت داده شده است افزود : میزان امانت کتاب در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش یافته است .

وی با اشاره به اینکه هر چقدر سرانه مطالعه در جامعه افزایش یابد آگاهی جامعه نیز افزایش خواهد یافت ؛ افزود : آگاهی جامعه سبب کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد .

وی تصریح کرد : جامعه ای که با کتاب و کتابخوانی انس نداشته باشد در آن جامعه آسیب های اجتماعی افزایش می یابد .

 

ارسال نظرات