رئیس بسیج اساتید کشور :

«عمق فرهنگی انقلاب ۴۰ سالۀ ایران بیشتر از ماشین جنگی آمریکای ۲۴۰ ساله است»

مجتبی زارعی عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی تربیت مدرس در برنامۀ گفت و گوی ویژۀ خبری شبکۀ تبرستان گفت: آمریکا ۲۴۰ سال سن دارد، ۲۲۲ سال عمر خود را در جنگ و تجاوز بوده اما ارزش‌های انقلاب چهل سالۀ ایرانیان عمق و قوام بیشتری در زمینۀ فرهنگی جهان دارد.
کد خبر: ۹۰۷۴۶۰۴
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

«عمق فرهنگی انقلاب ۴۰ سالۀ ایران بیشتر از ماشین جنگی آمریکای ۲۴۰ ساله است»

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، مجتبی زارعی که برای خوانش خط سازش- مذاکره در پیشرفت ایران فردا و پیگیری تقویت رویکرد اجتماعی دانشگاه‌­ها و تجلیل از برخی استادان مسأله‌­یاب و ارائه کنندگان راه­ حل در نظام مسائل مازندران به این استان سفر کرده، در شبکۀ محلیِ سیمای تبرستان حضور یافت؛

وی در بررسی علل دشمنی آمریکا علیه ایرانیان گفت: برای رسیدن به شناخت جامع از آمریکا در ابتدا باید از نظر عقلی و علمی بر جایگاه ژئوپلتیک ایران در نسبت­‌های مختلف با ایرانیان و بخصوص جوانان و نسل کنونی سخن گفت؛ اگر ندانیم تمام سن و سال آمریکا ۲۴۰ سال است اما ایران به یک اعتبار دارای ۷۰۰۰ سال تاریخ، فرهنگ و تمدن بوده قادر نخواهیم شد تا از عمق رازهای دشمنی این کشور علیه خودمان رمزگشایی کنیم؛ انقلاب اسلامی ایرانیان در منطقه­‌ای به پیروزی رسید که محل تقاطع سه قاره است؛ ۵۰% نفت جهان از همین منطقه به دنیا صادر می‌­شود، تنگۀ هرمز در همین­‌جا قرار دارد، در منابع مهمی مثل نفت و گاز و آهن و مس جزو سرآمدان جهان هستیم؛ پس انقلاب اسلامی ایران که به رفع سلطۀ روس، انگلیس، فرانسه  و بخصوص آمریکا انجامید، ایران استرالیا یا افغانستان نیست، ایران، ایران است و آمریکا از این کشور سوق­‌الجیشی اخراج شد؛ ایران در چنین منطقه‌­ای انقلابی اسلامی و مردم­‌گرا ایجاد کرد که پیامش به صورت طبیعی به تمامی قاره‌­ها گسترش پیدا کرد.

دبیر انجمن اسلامی علوم سیاسی و روابط بین‌الملل ایران در ادامه دربارۀ آمریکا گفت:

جوانان ایران زمین باید به بررسی علمی و عقلی وضعیت شکل­‌گیری ایالات متحدۀ آمریکا بپردازند، شاید جوانان کمتر اطلاع داشته باشند که اساساً کشور آمریکا با جنگ و خونریزی درست شد، انقلاب ایران با فرهنگ و آموزش و تعلیم و تربیت درست شد، اما آمریکا با جنگ‌­های داخلی و خونریزی و مهم‌­تر از همه با اخراج ساکنان بومی این کشور تأسیس شد؛ خوی جنگی و استکباری آمریکایی­‌ها از نطفۀ این کشور نشأت می‌­گیرد، اگر مبنای "چهارم جولای ۱۷۷۶ میلادی"  را برای تشکیل ایالات متحده در نظر بگیریم سن و سال آمریکایی­‌ها ۲۴۲ سال و سه ماه است که این کشور در قرن ۱۹ فقط ۸ سال و در قرن ۲۰ فقط ۱۱ سال را بدون جنگ سپری کرده یعنی ۹۳ درصد عمرش را در جنگ بوده. این کشور اساساً برای جنگیدن تشکیل شده و تجسّم و عینیت یک ماشین جنگی است؛ اگر فرصت بود می­‌توانستیم صدها جنایت و جنگ مهم این رژیم سفاک و خونریز را مرور کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور دانشگاه‌­ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، اشغال کشورها و یا حمله و کودتاهای آمریکا علیه مردمان کلمبیا، پاناما، هندوراس، نیکاراگوئه، دومینیکن، کوبا، هائیتی، کاستاریکا، کواتمالا، السالوادور، شیلی، یونان، فیلیپین، لبنان، اکوادور، ویروتریکو، لائوس، گرنادا، سودان، عراق، کویت، لیبی، بحرین، یمن و حملۀ شیمیایی به هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را تنها برخی از جنایات ضدّبشری این کشور در صدوهفده سال اخیر برشمرد که باید آن­ها را در کتب درسی دانش­‌آموزان ایرانی و حافظۀ ملّی ایرانیان حفظ کرد.

وی افزود: به این دلایل می‌­گویم عمق استراتژیک فرهنگی آمریکای ۲۴۰ ساله از انقلاب ۴۰ سالۀ ایرانیان کمتر است؛ از نظر نشانه شناسی می‌­توانیم توانایی این دو کشور را در این بخش با قتل خاشقچی و اربعین حسینی انقلاب ایران تطبیق دهیم؛ ماشین جنگی- سیاسی آمریکایی­های ۲۴۰ ساله آنقدر بی‌­تحرک است که در ماجرای قتل یک روزنامه‌­نگار به گِل نشسته، اما انقلاب فرهنگی و انسانی الهی ایران میلیون­‌ها قطره را جمع کرد و به یک دریایی از جامعۀ اخلاقی، ایثارگری و غیرمیلیتاریست تبدیل کرد.

عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس گفت:

ممکن است شبهه کنند که این کشور اگر این ظلم‌­ها، کشتارها و  تجاوزها را مرتکب شده به ما چه مربوط است؟ 

من حرفم با جوانان است که در این­‌باره باید برای شناخت خود دربارۀ این کشور کم نگذارند؛ به خستگی برخی انقلابیون قدیمی و به محافظه کاری بعضی احزاب و شخصیت‌­ها و یا به آلزایمر سیاسی افراد صاحب­‌نام توجهی نکنند و به جنایت‌­ها و خیانت­‌های آمریکا در نزدیک به ۸۰ سال اخیر یعنی از سال ۱۳۲۰ توجه کنند.

وی گفت: فرماندهی آمریکا در اشغال تهران، طراحی کودتای ۲۸مرداد و دفاع از دیکتاتوری ۲۵ سالۀ پهلوی، تأسیس ساواک، تحمیل کاپیتولاسیون، مشارکت در کشتار ۱۷ شهریور ۵۷، حملۀ نظامی به طبس با ۱۳۲ نفر، حصر اقتصادی از سال ۵۹ و بلوکه کردن اموال ایران، حملۀ نظامی به کشتی ایران، کمک مستقیم به صدام در جنگ علیه ایران، طراحی جنبش‌­های تجزیه‌­طلباه در شمال و جنوب و غرب ایران، حملۀ نظامی به هواپیمای مسافربری ایران و اهدای دو مدال به کاپیتان­ نا و آقای ویلیام راجرز، تحریک همسایگان و تشجیع شورای همکاری خلیج ­فارس، تأسیس القاعده و داعش، اختصاص رسمی ۲۰ میلیون دلار در سال ۷۴ برای کمک به مخالفان جمهوری اسلامی برای براندازی و تا مداخلۀ آشکار در فتنه­‌های سال‌­های ۷۸ و ده سال بعد از آن یعنی در سال ۸۸ از اهم اقدامات این ماشین جنگی و سیاسی و فرهنگی علیه ملّت ایران بوده است.

زارعی افزود: ممکن است کسانی از روی جدل و تفنن و با متدی غیرعقلی بدون درنظر گرفتن عمق این فجایع تاریخی بگویند فتنه نامیدن شورش‌­های ۷۸ و ۸۸ نادرست است و این­ها کمک آمریکا برای ارزش‌­های دموکراتیک بود که پاسخ پاسخ ما این است: آیا مرحوم مصدق پاسدار یا بسیجی بود؟ اصلاً آیا مصدق ضدّآمریکایی بود؟ پس چرا بنا به شواهد گستردۀ تاریخی و اعتراف خانم مادلین آلبرایت این دولت ملّی ایران را با کودتا سرنگون کردند و بجای آن دیکتاتوری ۲۵ ساله را در ایران تثبیت کردند؟ چرا وقتی آقای خاتمی در برابر آمریکا کرنش و دلجویی کرد پس از طرح گفت­وگوی تمدن، این کشور که به نظر من مصداق و جرثومۀ ماشین جنگی در جهان است ایرانیان را مرکز و محور شرارت خواندند؟ چرا دولت محترم کنونی برای اشتباه محاسباتی جهت رفع مشکلات دولت به آمریکایی­‌ها پناه برد؟ چرا دولت آمریکا مشاورین آن به این میثاق و عهد لگد زدند و رسماً از آن­ خارج شدند و مشاور این دولت در مقابل دوربین به این میثاق ایرانی­‌ها، اوّل تُف انداخت و سپس آنرا پاره کرد؟

آیا این جنگ طلبان قابل اعتمادند؟ آیا این دولت با آن همه تاریخ وحشی‌­گری و تجاوز قابل اعتماد است؟

آیا می­شود سرشت و خوی یک گرگ را تغییر داد؟

ارسال نظرات