خبرهای داغ:

برای حمایت از مدیران انقلابی آمده‌ام/ «آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی» فقط شعار نیست

امروز همه مردم اعم از پیر و جوان، کسبه و دانشجو در راهپیمایی 13 آبان در ارومیه و همه شهرستان های آذربایجان غربی شرکت کردند.
کد خبر: ۹۰۷۴۲۰۲
|
۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، روز 13 آبان در تقویم کشورمان به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده به طوری که این روز یادآور وقایع تاریخی مهمی در حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران اسلامی است که تبعید حضرت امام به ترکیه، به شهادت رساندن دانش آموزان و دانشجویان انقلابی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که از جمله آنها است.

 بنابراین همه ساله مصادف با 13 آبان ماه اقشار مختلف مردم و ملت انقلابی و ولایتمدار کشورمان راهپیمایی باشکوهی را برگزار می‌کنند که نسل جوان نیز فوج فوج به راهپیمایی‌کننده‌ها می‌پیوندند تا از این رهگذر پایبندی خود به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی صحه ‌گذارند.

 برای حمایت از مسئولان انقلابی در این راهپیمایی شرکت کرده‌ام

 پس بین مردم انقلابی ارومیه‌ رفته‌ایم تا دلایل حضور آنها در این راهپیمایی و پیام‌های این حرکت باشکوه را بپرسیم که ماحصل این گزارش در ادامه می‌آید.

در بین مردم زوج جوانی بودند که همراه فرزند خردسال شان در راهپیمایی شرکت کرده بودند که آنها هم دلیل حضور خود را اعلام حمایت از دانش جویان و دانش آموزان انقلابی عنوان کردند و گفتند که آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی فقط یک شعار نیست بلکه با تمام وجود به آن ایمان دارند.

 زن جوان در ادامه صحبت های همسر خود گفت که برای حمایت از مسئولان انقلابی هم در این راهپیمایی شرکت کرده ام تا اجازه ندهم که توسط یک عده عافیت طلب و منفعت طلب منزوی شوند چرا که کار باید در دست مدیر توانمند، مدیر و انقلابی باشد نه کسی دیگر.

 وی استفاده از نیروهای توانمند و انقلابی، مقابله با تهدیدات فناوری، فرهنگی و اقتصادی همچنین استفاده از چهره‌های شاخص و انقلابی در عرصه‌های تصمیم‌گیری مطالبه جدی خود از مسئولان عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی بسترهای لازم را برای رشد و پیشرفت مهیا کرده است که نباید آن را از دست دهیم.

 13 آبان یادآور سه رویداد تاریخی و مهم است

 جوان دیگری هم در بین خیل عظیم راهپیمایی کننده‌‌ها که دانشجو بود و گفت: 13 آبان برای ما یادآور سه رویداد تاریخی و سرنوشت ساز است به طوری که تبعید حضرت امام به ترکیه در 13 آبان ماه سال 1343 ، گلوله باران دانش آموزان و دانشجویان در 13 آبان ماه 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان ماه 1358 به وقوع پیوسته است.

 این جوان با بیان اینکه حضرت امام از اقدام مردم انقلابی مبنی بر تسخیر لانه جاوسی آمریکا حمایت کرده و آن را انقلاب دوم ملت ایران نامیدند، اضافه کرد: بنابراین دانشجویان چون حمایت و پشتیبانی ولی امر مسلمین را دیدند با عزم راسخی در دفاع از آرمان‌های آزادی خواهی، ظلم ستیزی و استقلال طلبی گام برداشتند.

 دانشجوی دیگری ضمن تائید صحبت‌های این جوان اضافه کرد: بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، ایادی استکبار جهانی هم بیکار ننشست و از هر راه و ترفندی برای ضربه زدن به ملت ما استفاده کرد به طوری که به سازمان ملل متحد، سازمان کنفرانس اسلامی، شورای امنیت و ... برای حرکت علیه ایران فشار وارد می‌کرد.

 دشمن از هر ترفندی برای فشار به ایران استفاده می‌کند

 یک روحانی که همراه دو فرزند نوجوان خود در راهپیمایی حضور پیدا کرده بود، اظهار کرد: حمله نظامی به خاک ایران اسلامی و تحریک رژیم بعثی عراق برای تجاوز به کشور ما، بمباران شیمیایی شهرهای مرزی ایران، تحریم اقتصادی، بلوکه کردن دارایی و اموال ایران، طراحی فتنه 88 و ... مواردی از دشمنی‌های آمریکاست.

 وی با بیان اینکه هیچ‌کدام از این موارد تاکنون حتی به اندازه ذره‌ای بر اراده ملت بزرگ ایران اسلامی خلل ایجاد نکرده است، اضافه کرد: مردم ما کماکان بر سر عهد خود با حضرت امام، مقام معظم رهبری، شهدای گلگون کفن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند و همچنان موضع استکبارستیزی دارند.

 لایحه کاپیتولاسیون دلیلی دیگر بر دشمنی آمریکا با ایران است

 یک دبیر بازنشسته که تاریخ در دبیرستان تدریس می‌کرد از لایحه کاپیتولاسیون به عنوان یک سند ننگین برای خیانت رژیم پهلوی و دشمنی آمریکا با ایران عنوان و اظهار کرد: آن موقع اعطای مصونیت قضایی به اتباع آمریکایی به صورت یک لایحه قانونی در هیات دولت تصویب شد به طوری که شهروند ایرانی پست‌تر از سگ آمریکایی شد.

 وی اضافه کرد: سخنرانی‌های روشنگرانه امام خمینی در آن زمان پیرامون این لایحه و مواد مختلف آن موجب آگاهی و روشنگری در بین اقشار مختلف مردم شد؛ این قبیل موارد باید جزء به جزء و نکته به نکته برای اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان ایران اسلامی تبیین شود.

از اول انقلاب به راهپیمایی آمده‌ام باز هم خواهم آمد/کسی از بی عدالتی در زمان شاه حرف نمی‌زند

 در بین جمعیت راهپیمایی‌کننده دو بانوی سالمند نیز بودند که یکی از آنها گفت: از ابتدای پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی تاکنون یعنی 40 سال به صورت مرتب در راهپیمایی‌ها شرکت کرده‌ام و از این به بعد هم تا وقتی که جانی در بدن و نفسی دارم برای حمایت از انقلاب اسلامی خواهم آمد.

 وی اضافه کرد: کسی از ظلم و جور و بی عدالتی که زمان شاه وجود داشت نمی‌گوید انگار همه مردم همه چیز را فراموش کرده‌اند؛ الان گرانی و بیکاری و مشکلات مختلف و زیادی هم وجود دارد ولی آن زمان هم بود شاید به مراتب بیشتر و شدیدتر؛ آن موقع هم تبعیض، اختلاف طبقاتی، روحیه و منش ارباب رعیتی، ظلم و بیداد همه جا بیداد می‌کرد.

 امروز اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان، کسبه، دانشجو، مسئول و ... به میدان آمدند تا بر روحیه انقلابی، آرمان‌خواهی، ظلم ستیزی و استکبارستیزی خود بار دیگر صحه بگذارند.

بنابراین می‌طلبد که مسئولان نیز پاسخ درخوری به این ملت همیشه درصحنه و پا در رکاب داده و با خدمت بی منت و خالصانه برای تقویت روحیه انقلابی مردم، استمرار و قوام انقلاب اسلامی تلاش کنند.

 گزارش از سونیا بدیع

 انتهای پیام

ارسال نظرات