معلم چراغ هدایت جامعه است

فرمانده سپاه دهگلان در دیدار با مدیر جدید آموزش وپرورش شهرستان گفت: معلم چراغ هدایت جامعه است که در سایه تربیت نیروی متعد جامعه را از تاریکی می‌رهاند.
کد خبر: ۹۰۷۳۹۱۱
|
۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ پاسدار محمد امانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان در دیدار با مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان از قشر فرهنگیان به عنوان شریف‌ترین و پاک‌ترین اقشار در همه دوران‌ها یاد کرد و گفت: معلمان منشا تمام برکات جامعه بوده، زیرا تمامی خیرات از معلم نشات می‌گیرد.

وی در خصوص عظمت کار فرهنگیان اظهار داشت: کار دستگاه آموزش و پرورش را با هیچ جای دیگری نمی‌توان قیاس کرد، زیرا مغز‌ها در اختیار معلم است و معلم اندیشه‌ها را می‌سازد.


فرمانده سپاه دهگلان گفت: همه ما باید قدردان معلم باشیم و این به عنوان سنت حسنه در تمام آحاد جامعه خصوصا دانش آموزان و اولیا نهادینه شود، زیرا معلم چراغ هدایت جامعه است و باید بدرخشد و جوامعی را ازتاریکی برهاند واینکار فقط درسایه تعلیم وتربیت جوانان است.


محمد امانی جایگاه معلم را بسیار رفیع توصیف کرد و گفت: خداوند خود اولین معلم بشریت است همان گونه که قرآن تصریح می‌کند در بدو آفرینش انسان، پروردگار متعال اسماء را به بشر آموخت و از همین‌جا نخستین مراحل آموزش آغاز شد.


وی افزود: معلمی در قرآن به عنوان جلوه‏ای از قدرت لا یزال الهی، نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی دانسته شده است و در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است.


فرمانده سپاه دهگلان گفت: معلمان در دوران دفاع مقدس علاوه بر تعلیم و تعلم دانش آموزان در حفاظت از آب و خاک جمهوری اسلامی ایران در مقابل رژیم بعثی عراق نقش بسزایی داشتند.


وی با اشاره به تهاحم فرهنگی دشمنان اظهار داشت: امروز دشمن با تهاجم فرهنگی می‌خواهد جامعه و جوانان ما را از فرهنگ اسلامی دور کند واین وظیفه معلمان است که باید درتربیت نسل جوان درمدارس تلاش کنند.


امانی با تاکید بر اینکه شغل معلمی جایگاه ویژه‌ای در سرنوشت آن مملکت دارد، بیان داشت:در شرایط کنونی که دشمنان با تمام قوا جنگ نرم را علیه نوجوانان و جوانان ما آغاز کرده است، معلمان نقش بسزایی در هدایت دانش آموزان دارند.


وی یادآور شد: آینده روشن هر کشور در گرو تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص است و این معلمان هستند که با روح تعهد به انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان تربیت چنین نسلی را فراهم می‌سازند.


در این دیدار مسئولان حوزه بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی و تعدادی از پرسنل آموزش و پرورش شهرستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات