راه‌اندازی 3 غرفه استکبارستیزی دانش آموزان در 13 ابان

جعفری در ارتباط با برنامه‌های ویژه سازمان بسیج دانش‌آموزان استان در روز 13 آبان، گفت: سه غرفه استکبارستیزی بسیج دانش‌آموزی استان در همه شهرهای در دستور کار است.
کد خبر: ۹۰۷۳۸۷۲
|
۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد جعفری با حضور در دفتر خبرگزاری فارس درباره اقدامات انجام شده در این مجموعه طی فعالیت 6 ماهه در استان اظهار کرد: بسیج دانش‌آموزی مازندران هزار و 710 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده و 2 هزار و 800 شهید فرهنگی نیز برای خدمت رسانی به انقلاب اسلامی جان خویش را نثار کردند.

وی با اعلام اینکه بسیج دانش‌آموزی مقاصد جدیدی را در دستور کار دارد، تصریح کرد: ورود در مسائل تربیتی از مباحثی جدی است که بسیج ورود پیدا کرده و کمک کار مدیران در مدارس است.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی مازندران با اشاره به فرامین رهبر انقلاب اسلامی در سال 96 مبنی بر تربیت 8 تا 10 میلیون جوان انقلابی، افزود: طرح اثربخشی برنامه‌های بسیج را در قالب طرح شهید بهنام محمدی در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: در این طرح مباحث تربیتی از خانه، مدرسه و مسجد پیگیری شده که در استان مازندران 480 مربی متشکل از دانشجویان و طلاب دوره توانمندی را گذرانده و در 33 حوزه این مباحث آموزشی به 30 هزار دانش‌آموز  استان منتقل می‌شود.

 مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی مازندران با اعلام اینکه یکی از مباحث جدی در بسیج دانش‌آموزی توجه به اردوهای علمی است، گفت: تعداد اردوهای علمی ما بیش از 50 درصد رشد داشته است و در این اردوها به دنبال تقویت هویت ملی و مذهبی دانش‌آموزان هستیم.

جعفری خاطر نشان کرد: برگزاری اردوهای علمی نه تنها مورد توجه دانش‌آموزان بلکه خانواده‌ها قرار گرفته  که یکی از اقداماتی که در سال‌جاری به صورت ویژه در دستور کار قرار داشته، بحث بازدید دانش‌آموزان از پالایشگاه آبادان است.

وی یکی دیگر از برنامه‌های جدی بسیج دانش‌آموزی را برگزاری دوره توانمندسازی این قشر اعلام کرد و گفت: بازدید از مراکز کارآفرینی که توسط خود دانش‌آموزان راه‌اندازی شده در دستور کار قرار دارد و بنا داریم با توجه به ظرفیت مناسبی که در استان به لحاظ تولید ثروت وجود دارد، قابلیت‌های اقتصادی و تاریخی استان را به دانش‌آموزان در غالب اردوهای بوم گردی درون استانی معرفی کنیم.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی مازندران به برپایی اردوی دانش‌آموزی در جنگل‌های نور و نیروگاه نکا که در زمان جنگ تحمیلی بمب‌باران شده بود، اشاره کرد و گفت: این دو نقطه از استان نماد مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم صدام در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هستند و در اردوهای درون استانی بازدید از این مناطق در دستور کار است.

وی تعداد دانش‌آموزان عضو سازمان بسیج استان را بیش از 131 هزار نفر اعلام کرد و افزود: دوره جذب دانش‌آموزان در بسیج دانش‌آموزان از مقطع سوم ابتدایی تا پایان متوسطه دوم تعیین شده و در حال حاضر 119 هزار و 508 نفر عضو عادی و 11 هزار و 866 نفر عضو فعال هستند.

جعفری در پاسخ به این سوال که آیا از ظرفیت اردوهای بسیج فقط اعضا می‌توانند استفاده کنند، گفت: محدودیتی برای حضور دانش‌آموزان غیر عضو نداریم و بستگی به تمایلات و نیازهای آنها برگزاری این اردوها در دستور کار است.

وی در ادامه به فعالیت سایبری بسیج در سطح مدارس استان اشاره کرد و افزود: مباحث جنگ نرم و آشناسازی دانش‌آموزان با اهداف دشمن یکی از مباحث جدی که در حال پیگیری است.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی مازندران،درباره فعالیت گروه جهادی دانش آموزی استان، گفت: 64 گروه جهادی در سال جاری فعالیت داشتند که بیش از هزار نفر در این دوره‌ها شرکت می کنند.

وی درباره همکاری آموزش و پرورش با سازمان بسیج دانش آموزی بیان کرد: همکاری بسیاری مناسبی با اداره کل آموزش و پرورش در برنامه کاری قرار دارد و بدون توجه به مباحث حزبی و جناحی امور مربوط به تربیتی پیگیری می‌شود.

جعفری یکی از برنامه‌های جدی این سازمان را بحث آموزش مباحث حقوق شهروندی به خانواده‌ها از طریق مدارس عنوان کرد و گفت: دوره‌های توجیهی حقوق شهروندی در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با برنامه‌های ویژه سازمان بسیج دانش‌آموزان استان در روز 13 آبان، گفت: سه غرفه استکبارستیزی بسیج دانش‌آموزی در همه شهرهای استان در دستور کار است.

مسؤول سازمان بسیج  دانش‌آموزان استان خاطر نشان کرد: این غرفه‌ها با موضوع جنگ اقتصادی، جنگ نفتی و بازخوانی واقعه و حوادث تاریخی سال 57 و قبل از آن برپا می‌شود.

وی به راه‌اندازی پویش سایبری آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند در فضای مجازی توسط این سازمان در استان اشاره کرد و گفت: این پویش مورد استقبال جدی دانش‌آموزان قرار گرفته و بازخورد مناسبی داشتیم.

جعفری به اقدامات مشترک این سازمان با اتحادیه انجمن اسلامی در سطح استان اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مشترکی به مناسبت‌های مختلف در دستور کار است و تلاش کردیم که از موازی کاری در حوزه‌های مختلف پیشگیری شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها