خبرهای داغ:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خبر داد

برپایی جایگاه برای عزاداری اربعین در ارومیه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: روز اربعین یک جایگاه ویژه در میدان ولایت‌فقیه ارومیه برای عزاداری مردم در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۰۷۲۵۳۷
|
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶

 حجت‌الاسلام محمد داداش زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی با بیان اینکه در روز اربعین یک جایگاه ویژه در میدان ولایت‌فقیه ارومیه برای عزاداری مردم در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در این روز دسته‌جات عزاداری سینه‌زنی به ترتیب و با نظم خاصی از جلوی جایگاه عبور کرده و اقدام به عزاداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های عزاداری در ارومیه زنجیرزنی است، افزود: در این نوع عزاداری زنجیر به صورت یک دست بر شانه عزاداران نواخته می‌شود و زنجیرزنان در دو صف منظم قرار گرفته و با حرکت آرام به ترتیب به جلو حرکت می‌کنند و این نوع مرسوم عزاداری در ارومیه است که با سبک‌های عزاداری دیگری مانند قمه‌زنی که سعی در خدشه‌دار کردن اعتبار تشیع بوده، دنیای متفاوتی دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه در ایام پیاده‌روی اربعین تعدادی از جوانان شهر نیز در قالب یک هیئت اقدام به برگزاری عزاداری در ۱۰ روز منتهی به اربعین در خیابان امام ۲ ارومیه می‌کنند، ادامه داد: این مراسم هر شب با حضور عزاداران حسینی در قالب مراسم شاه حسین‌گویان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و نذورات مردمی در ارومیه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در اربعین است، عنوان کرد: در راستای پاسخگویی به سوالات مردمی و احکام اسلامی به مناسبت اربعین ۲۲۰ مبلغ به مناطق مختلف ارومیه اعزام می‌شوند و از آنجا که زنان در راستای تبلیغ و پاسخگویی به مردم جایگاه خاصی دارند، ۵۰ نفر از این مبلغان را نیز بانوان تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام داداش زاده حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین را نیز سفارش بزرگان و ائمه(ع) دانست و گفت: برای حضور در این مراسم باید هزینه کرد چرا که این موضوع دفاع از عقاید و باورهای شیعه نسبت به مسئله ولایت است و بدین ترتیب اقدامات افراد برای ایجاد ناامیدی و دلسرد کردن مردم از حضور در این همایش، تاثیری در ایمان راسخ مردم نداشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات