خبرهای داغ:
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد

افزایش 17سینما به سینماهای آذربایجان شرقی

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر اظهار داشت: سینمای استان در سال‎های اخیر شاهد دو اتفاق بزرگ بوده که یکی موفقیت‎هایی است که هنرمندان عرصه فبلم و سینمای ما طی دو سال گذشته کسب کرده‎اند و دیگری امکانات و زیر ساخت‎هایی که از سال ۹۴ در حوزه سینمای استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۰۷۲۴۲۹
|
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی محرمی

با بیان اینکه اتفاقات ذکر شده از سال ۹۵ تا امروز نقطه عطفی در سینمای استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: این نقطه عطف شامل تولید فیلم و درخشش فیلمسازان استان در سطح ملی و بین المللی و همچنین بحث آماده‎سازی و بهره‎برداری از زیرساخت های سینمایی است.

محرمی افزود: در زمانی که هر روز خبرهایی از بسته شدن سالن‎های سینما از نقاط مختلف کشور به گوش می‎رسید، خوشبختانه در استان ما این روند معکوس بوده و احداث سینماها رو به رشد است به طوری که در اردیبهشت ۹۴ شاهد افتتاح ۷ سینما در استان بودیم.

وی ادامه داد: اسفندماه سال گذشته نیز همزمان ۱۰ سالن سینما در استان افتتاح شد. اخیرا نیز در برنامه‎ای به مناسبت روز ملی سینما، سینمای جدیدی به مجموعه سینماهای استان اضافه شد و در مجموع تعداد ٤٧٢٤ صندلی با افتتاح این ۱۷ سالن سینما طی سه سال گذشته به مجموعه سینماهای استان افزوده شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی حضور بخش خصوصی در این امر را بسیار افتخار آمیز دانسته و گفت: هم اکنون نهضت سالن سازی در عرصه سینمای استان آغاز شده است و در این روند هم مجتمع‎های تجاری و هم مجموعه‎های بخش خصوصی وارد کار شده اند.

محرمی با اشاره به افتخارآفرینی سینماگران استان طی سال‎های اخیر، اظهار داشت: در سال ۹۵ فیلم ائو به جشنواره‎های مهم راه یافت و سپس فیلم حیوان نیز به جشنواره‎های بین المللی راه یافته و موفقیت‎هایی کسب کرد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت، توانمندی ، قابلیت و پتانسیلی که در عرصه فیلم داریم خیلی بیش از  اینها است، گفت: وجود چهار تشکلی که به صورت تخصصی در این عرصه فعالیت می کنند اعم از انجمن سینماگران، انجمن انیمیشن، خانه مستند آذربایجان و تبریز و انجمن سینمای جوان نشان از ظرفیت و توانمندی فیلم و سینمای استان است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: برگزاری همزمان جشنواره فجر در تبریز، تجلیل از مستند سازان آذربایجان در سینما حقیقت، برگزاری نخستین دوره جشنواره فیلم تبریز و... از دیگر افتخارات سینمای استان در سال‎های اخیر بوده است.

محرمی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‎ترین برنامه‌های دولت در عرصه فرهنگ و هنر، واگذاری امور به خود فعالین و اهالی فرهنگ و همچنین آماده سازی زیرساخت‎های فرهنگی است

ارسال نظرات
پر بیننده ها